posily_do_teamu

Křižovatku na důležitém příjezdu do Prahy čeká rekonstrukce. Dopravní masakr, varuje starosta

Okružní křižovatka v pražské Vinoři. Zdroj: MČ Praha VinořOkružní křižovatka v pražské Vinoři. Zdroj: MČ Praha Vinoř

Práce budou probíhat ve třech etapách, každá potrvá přibližně čtyři týdny.

V pondělí 10. března začne rekonstrukce důležité křižovatky na silnici 610 v městské části Praha Vinoř. Přestavba okružní křižovatky ulic Mladoboleslavská – Chaltická potrvá až do letošního 31. května.

Bude to dopravní masakr. Nejlépe se Vinoři úplně vyhnout – jakkoliv,“ uvedl pro Zdopravy.cz starosta Vinoře Michal Biskup. Podle něj to bude znamenat opravdu výrazné dopravní komplikace nejen pro místní, ale i pro projíždějící.

Křižovatka bude průjezdná pouze kyvadlově a dopravu budou řídit semafory. Ty budou střídavě pouštět auta ze tří směrů.

Práce budou probíhat ve třech etapách, každá potrvá přibližně čtyři týdny, kdy se budou postupně měnit zavírané pruhy.

Rekonstrukce okružní křižovatky v pražské Vinoři. Zdroj: MČ Praha Vinoř

Rekonstrukce okružní křižovatky v pražské Vinoři. Zdroj: MČ Praha Vinoř

Ve druhé a třetí etapě (duben, květen) se změní směr jízdy ve Velínské ulici – bude jednosměrná od Mladoboleslavské k Živanické.

Ve špičkách se proto ve Vinoři, přes kterou do Prahy míří doprava ve směru od Brandýsa nad Labem, očekává delší čekání v kolonách. Po dobu výstavby také nebude možné parkovat podél Mladoboleslavské ulice, a to až k místnímu zdravotnímu středisku.

Už aby to bylo. Na severu Prahy má dálniční okruh nepřátel jen málo, chtějí delší tunely

Vinoř stejně jako další obce na severu Prahy očekává úlevu od tranzitní dopravy po dobudování Pražského okruhu. Po jeho dokončení tam má intenzita dopravy o 60 procent.

Vinoř i ostatní městské části a obce preferují tunelovou variantu. V tunelu má i vinořská mimoúrovňová křižovatka. Tato varianta počítá s vedením pěti kilometrů dálnice z celkové délky 13,6 kilometrů pod zemí. Je však více než dvakrát dražší než varianta bez tunelů: vyšla by na 38 miliard korun, zatímco levnější na 17,38 miliardy korun.

Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko se stavbou úseku 520 Satalice – Březiněves, který spojí dálnice D10 a D8, na konci letošního ledna.

Klíčové razítko pro poslední část Pražského okruhu. Spojnice D10 a D8 má být hotová do roku 2031

Tagy okružní křižovatka praha uzavírka Vinoř
7 komentářů