Ostravské Bazaly obkrouží trolejbusy. DPO postaví staronovou trať

V ostravské trolejbusové síti přibude asi 750 metrů nového vedení.
Kolem areálu ostravského fotbalového stadionu Bazaly povede již druhá trolejbusová trať. K existující trati na Českobratrské přibude nová spojka Dědičná – Michálkovická. Trolejbusy tak budou jezdit podél všech stran Bazalů.
V rámci příprav trolejbusové trati Dědičná – Michálkovická vypsal Dopravní podnik Ostrava (DPO) zakázku na vyhotovení projektové dokumentace pro vydání povolení stavby a dále pro provádění stavby. Nabídky je možné podávat do 12. března, jediným hodnotícím kritériem bude cena.
Trať bude vybavena dvoustopým trolejovým vedením v délce přibližně 750 metrů, na stávající síť má být napojeno v obratišti Bazaly a ve křižovatce Michálkovická x Českobratrská, odkud budou moci trolejbusy jezdit jak ve směru ke stadionu, tak k zoologické zahradě.
Jak uvádí web mhd-ostrava.cz, DPO předpokládá nutnost výstavby asi 70 ocelových trakčních stožárů, které budou moci nést i veřejné osvětlení.
„S ohledem na termíny dané v návrhu smlouvy nemůže dojít k výstavbě samotné trati dříve, než v letních měsících roku 2026, a to jen za předpokladu, že dodavateli projektové dokumentace nebudou činěny problémy z třetích stran,“ píše mhd-ostrava.cz.
Staronová trať
V místě už kdysi trolejbusová trať vedla. Podle mhd-ostrava.cz vznikla jako náhrada za úzkorozchodnou tramvajovou trať vedenou shodnými místy. Provoz na trolejbusové trati byl zahájen v roce 1953, trať zanikla zprovozněním estakády na ulici Českobratrská v roce 1986.
„V souvislosti se zaváděním provozu parciálních trolejbusů došlo od 4. 3. 2018 k převedení poloviny spojů linky č. 106 mimo zastávku Stadion Bazaly a Jaklovecká nově přes zastávky Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad. Trolejbusy tak mezi zastávkami Bazaly a Revírní bratrská pokladna využívaly jízdy na baterie v úseku, kde byla původně vedena výše uvedená trolejbusová trať. K lince č. 106 se přidala i noční linka č. 113. Od 4. 9. 2023 jsou pak uvedeným úsekem vedeny všechny spoje linky č. 106, což znamená, že pro krátký dvouzastávkový úsek musí být tyto spoje vedeny v režimu na baterie. Bylo tedy jen otázkou času, zdali nedojde na straně DPO k propočtu nákladů na provoz parciálních trolejbusů v uvedeném místě ve vztahu k možnosti vybudování staronové trolejbusové trati,“ uvádí web.