DPP hlásí omezení reklamního balastu. Za deset let snížil počet ploch na pětinu

Zmizely například podlahové polepy v metru, polepy schodů nebo tzv. superboardy.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se pochlubil svým příspěvkem k omezení reklamního balastu na veřejných místech v Praze. Za deset let snížil počet reklamních ploch na svém majetku na pětinu.
Zatímco v roce 2016 evidoval přes 155 tisíc reklamních ploch, v současné době smluvně využívá 33 tisíc míst pro reklamu. Zároveň ale podle DPP došlo k nárůstu výnosů z reklamy. V roce 2016 činily 61 milionů, letos by se měly blížit čtvrtině miliardy.
„Selekci reklamy vnímáme jako velmi důležitý krok ke kultivaci prostředí nejen v MHD. Postupně jsme ve veřejném prostoru cíleně eliminovali počet i velikost reklam na zlomek původního rozsahu
a efektivněji jsme rozmístili plochy v souladu s trendy u nás i ve světě,“ uvedl vedoucí obchodu a marketingu DPP Josef Voltr.
Vedle redukce reklamních míst například na tramvajích a autobusech dopravní podnik některé druhy reklamy zrušil zcela. Zmizely například podlahové polepy v metru, polepy schodů nebo tzv. superboardy.
V případě tramvají DPP v současnosti nabízí venkovní reklamu jen na novějších tramvajích 15T, a to jen na 150 vozech. Většina tramvají, tedy zhruba 80 % vozového parku, je podle DPP bez jakékoliv venkovní reklamy. Na autobusech je údajně reklama jen u 25 % vozového parku, ačkoliv limit dle Standardů kvality PID je až 30 %.
„Správně nastavenou cestu nedávno potvrdil i průzkum veřejného mínění, ve kterém se většina respondentů vyjádřila, že reklama instalovaná v MHD je v Praze nejméně rušivá,“ doplnila mluvčí DPP Aneta Řehková.