Příprava východního obchvatu Olomouce pokročila, ŘSD vybralo projektanty

Čtyřpruhová komunikace vyjde na tři miliardy, hotovo by mohlo být do pěti let.
Olomouc se přiblížila východnímu obchvatu města. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo pro záměr stavby „I/46 Olomouc – východní tangenta“ zhotovitele dokumentace pro vydání společného povolení. Zakázku za 50 milionů bez DPH získaly firmy HBH Projekt, Link projekt, GEOtest, Sagasta a Rušar mosty.
Nová čtyřpruhová komunikace má odvést hustou tranzitní dopravu z městských čtvrtí Holice, Hodolany, Bělidla, Chválkovice a Týneček. Východní tangenta propojí D35, I/55, I/46 s napojením na Opavu (I/11, I/56) a dále na Polsko.
„Stavba představuje přeložku silnice I/46, jejíž začátek je navržen v již vybudované mimoúrovňové křižovatce Holice na silnici I/35. Trasa pokračuje severním směrem do křižovatky u Týnečku na hranici území města Olomouce. Tangenta dopravně propojí, podél východního okraje Olomouce, tranzitní dopravu směřující na sever po silnici I/46 na Šternberk,“ popisuje ŘSD v informačním letáku.
Trasa nové východní tangenty bude dlouhá 7 350 metrů. V rámci stavby je navrženo 14 mostů a 1 lávka pro pěší a cyklisty. ŘSD počítá s mimoúrovňovými křižovatkami Keplerova, Lipenská a Severní spoj. Vzniknou také 2 okružní a 4 stykové křižovatky. Celkový počet všech stavebních objektů na trase bude 149.
Pokud vše půjde podle plánu, mohla by výstavba začít v roce 2028. Uvedení do provozu předpokládá ŘSD v roce 2030. Předpokládaná cena stavby jsou tři miliardy korun bez DPH.
V minulosti se proti tangentě ohradila mlékárna Olma ze skupiny Agrofert, jelikož plánovaná trasa by podle zástupců potravinářského podniku vážně ohrozila kvalitu místního zdroje pitné vody.