Durynsko čeká akutrolejová revoluce. Místo dieselových vlaků vyjedou bateriové Flirty

Roční rozsah je přes 3,5 milionů kilometrů.
Německá spolková země Durynsko je dalším regionem, který se rozhodl výrazně omezit objednávku vlaků poháněných dieselovými motory. Od prosince 2028 vyjede v části země 19 akutrolejových jednotek Stadler FLIRT Akku provozovaných společností DB Regio. Nahradí v provozu dieselové jednotky či motorové vozy a umožní zavedení nových přímých spojení.
O přidělení zakázky pro provozní soubor Mittelthüringer Akku-Netz informovalo durynské ministerstvo pro digitalizaci a infrastrukturu na svých stránkách. Otevřené nabídkové řízení vyhrála dceřiná společnost německých státních drah DB Regio.
„Zasmluvnění výkonů bude znamenat dekarbonizaci 13 % výkonů jedním tahem,“ řekl ministr Steffen Schütz. Podle něj jde o první krok ke zrušení všech dieselových vlaků v regionu. Roční rozsah nové smlouvy je 3,6 milionů vlakokilometrů.
K průvodčím i ochranka
Jednotky Stadler Flirt Akku (BEMU) zvládnou podle podmínek soutěže mimo troleje dojezd 80 km. Součástí proměny provozu bude i rozšíření trakčního vedení ve stanicích Fröttstädt, Gotha a Saalfeld, DB InfraGO vybuduje stacionární dobíječky v Ilmenau a Bad Langensalza. Nové jednotky budou mít kapacitu 148 sedících cestujících a budou v barvách Durynska.
Nový provozní soubor zahrnuje tratě z Erfurtu do Ilmenau, Saalfeldu, Nordhausenu a přes Döllstädt do Heilbad Heiligenstadt a také tratě Fröttstädt – Friedrichroda a Gotha – Bad Langensalza. Na některých linkách dojde k rozšíření počtu spojů. Nová koncepce přinese i zkrácení jízdních dob. Zajímavostí smlouvy je přítomnost nejen průvodčích, ale také pracovníka bezpečnostní služby. „Durynsko reaguje na zvýšené bezpečnostní potřeby cestujících,“ uvádí v tiskové zprávě.