posily_do_teamu

Durynsko čeká akutrolejová revoluce. Místo dieselových vlaků vyjedou bateriové Flirty

Jednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler RailJednotka Stadler Flirt Akku. Foto: Stadler Rail

Roční rozsah je přes 3,5 milionů kilometrů.

Německá spolková země Durynsko je dalším regionem, který se rozhodl výrazně omezit objednávku vlaků poháněných dieselovými motory. Od prosince 2028 vyjede v části země 19 akutrolejových jednotek Stadler FLIRT Akku provozovaných společností DB Regio. Nahradí v provozu dieselové jednotky či motorové vozy a umožní zavedení nových přímých spojení.

O přidělení zakázky pro provozní soubor Mittelthüringer Akku-Netz informovalo durynské ministerstvo pro digitalizaci a infrastrukturu na svých stránkách. Otevřené nabídkové řízení vyhrála dceřiná společnost německých státních drah DB Regio.

„Zasmluvnění výkonů bude znamenat dekarbonizaci 13 % výkonů jedním tahem,“ řekl ministr Steffen Schütz. Podle něj jde o první krok ke zrušení všech dieselových vlaků v regionu. Roční rozsah nové smlouvy je 3,6 milionů vlakokilometrů.

K průvodčím i ochranka

Jednotky Stadler Flirt Akku (BEMU) zvládnou podle podmínek soutěže mimo troleje dojezd 80 km. Součástí proměny provozu bude i rozšíření trakčního vedení ve stanicích Fröttstädt, Gotha a Saalfeld, DB InfraGO vybuduje stacionární dobíječky v Ilmenau a Bad Langensalza. Nové jednotky budou mít kapacitu 148 sedících cestujících a budou v barvách Durynska.

Nový provozní soubor zahrnuje tratě z Erfurtu do Ilmenau, Saalfeldu, Nordhausenu a přes Döllstädt do Heilbad Heiligenstadt a také tratě Fröttstädt – Friedrichroda a Gotha – Bad Langensalza. Na některých linkách dojde k rozšíření počtu spojů. Nová koncepce přinese i zkrácení jízdních dob. Zajímavostí smlouvy je přítomnost nejen průvodčích, ale také pracovníka bezpečnostní služby. „Durynsko reaguje na zvýšené bezpečnostní potřeby cestujících,“ uvádí v tiskové zprávě.

Tagy akutrolejové vlaky BEMU DB Regio Durynsko Stadler Flirt Akku
11 komentářů