Přestavba frekventovaného uzlu Náměstí Republiky v Ostravě má povolení. Letošní zahájení je však nejisté

Vizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: AFRY CZ

Stavba má zjednodušit přestupní vazby pro cestující a estetizovat prostory Frýdlantských mostů.

Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal povolení k revitalizaci frekventovaného dopravního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě. Vyplývá to z úřední desky. Důležitý bod nedaleko centra města, vlakového a autobusového nádraží, nemocnice, dvou velkých nákupních center a přilehlé polyfunkční zástavby trápí zejména špatný stavebně-technický stav.

„Jedná se o obnovu stávající tramvajové trati, včetně jejích nástupišť v tramvajové zastávce Náměstí Republiky a jejích technologií v okolí. Z hlediska pozemních komunikací se jedná o úpravu vjezdu na ÚAN včetně autobusových nástupišť a přilehlých chodníků. Součástí řešení je i úprava podchodů, které zajišťují mimoúrovňové přístupy k jednotlivým druhům dopravy,“ uvádí se v rozhodnutí DESÚ.

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, práce vyjdou celkem na 370 milionů korun. Trvat mají 399 dní. Rozděleny budou do několika investičních akcí, přičemž investory jsou Správa silnic Moravskoslezského kraje, statutární město Ostrava a Dopravní podnik Ostrava. Projekt by měl být spolufinancován z prostředků EU.

Kdy se s rekonstrukcí začne, záleží na tom, jestli se podaří včas najít zhotovitele. Aby se práce mohly rozeběhnout ještě letos tak, jak bylo v plánu, musí být do 1. května podepsána smlouva se zhotovitelem, informoval Moravskoslezský deník. V opačném případě by rekonstrukce musela počkat do dalšího roku.

Vizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZ

„Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany umožní plynulejší přestupy,“ uvedl již dříve ostravský magistrát.

Stavba má zjednodušit přestupní vazby pro cestující a estetizovat prostory Frýdlantských mostů, konkrétně podchody, nástupiště a rampy. Součástí řešení je i propojení nadzemních pěších tras v závislosti na úpravách podchodu. Z důvodů zatékání do prostorů podchodů je další součástí stavby oprava tramvajového mostu.

Současný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA Ostrava
Tagy DESÚ Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) náměstí republiky ostrava
5 komentářů