Němci pustí v pondělí vlaky na rýnskou tepnu, razící stroj pohřbili v betonu
Klíčová evropská železniční tepna v údolí Rýna bude od pondělí znovu průjezdná. V tiskovém prohlášení to oznámila Deutsche Bahn. Vlaky
Klíčová evropská železniční tepna v údolí Rýna bude od pondělí znovu průjezdná. V tiskovém prohlášení to oznámila Deutsche Bahn. Vlaky se na koridor Rheintalbahn vrátí po téměř dvouměsíční neplánované výluce, kterou zapříčinil 12. srpna propad budovaného tunelu v Rastattu v Bádensku-Württembersku.
Obnovení provozu bylo původně plánované na 7. října, dojde k němu ale o pět dní dříve. „V této složité situaci naši zákazníci z nákladní i osobní dopravy počítají každý den. Dřívější zprovoznění jim pomůže,“ uvedl šéf DB Infrastruktur Ronald Pofalla. Trať podél Rýna je hlavní severojižní spojnicí z Itálie a Švýcarska na sever Německa, do Nizozemí a Skandinávie. Denně po ní projede mezi Basilejí a Karlsruhe až 200 nákladních vlaků a podobný počet vlaků osobních.
Těžko se k ní přitom hledají alternativy. Cestující tak převážela náhradní autobusová doprava, zatímco nákladní dopravci využívali odklony přes Francii a Rakousko. Za komplikacemi je stavba za stovky milionů eur, která má koridor zkapacitnit a umožnit rychlost až 250 kilometrů v hodině. Součástí projektu jsou i dva více než čtyřkilometrové jednokolejné tunely v Rastattu, které vedou i pod stávající tratí.
Jeden z tubusů se v srpnu propadl a způsobil pokles tratě na povrchu. Razící stroje v obou tubusech přitom už měly za sebou většinu práce. Jak bude problém dále řešen, zatím není jasné. Jisté je, že kritická část propadlého tunelu byla zalita betonem, a to včetně razícího stroje za 18 milionů eur. Povrch pak vyztužily stovky tun oceli a betonové desky.
Dokončení projektu, na který se Němci chystali už od 80. let, se tím odsune. „Namísto roku 2022 to bude pravděpodobně až rok 2024,“ uvedl předseda dopravní komise zemského sněmu Karl Rombach.