regio-vlak

MHD jako seznamka? Brno po kritice stahuje problematický plakát z nové kampaně

Vizuál se seznamkou v MHD se bude muset přepracovat. Zdroj: DPMBVizuál se seznamkou v MHD se bude muset přepracovat. Zdroj: DPMB

Dopravní podnik se v kampani snaží ukázat, že MHD je víc než MHD. Za kritiku cestujícím děkuje.

Nová „brandová“ kampaň brněnského dopravního podniku (DPMB) dozná jen krátce po svém spouštění úprav.

Na základě zpětné vazby veřejnosti k naší nové kampani ‘Jsme víc než jen MHD’ jsme přijali opatření, které reflektují reakce některých osob ze strany veřejnosti,“ uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Konkrétně se stahu leták tvrdící, že MHD je zároveň seznamka. „Plakát, který poukazuje na fakt, že se dá v MHD seznámit, se ukázal být pro některé problematický. Vaše názory nebereme na lehkou váhu,“ ujistila mluvčí. Dodala, že DPMB pracuje na novém vizuálu, který se ve vozech objeví během příštího týdne.

Vizuál se seznamkou v MHD se bude muset přepracovat. Zdroj: DPMB

Vizuál se seznamkou v MHD se bude muset přepracovat. Zdroj: DPMB

Plakát s mužem oslovujícím ženu může působit, že relativizuje sexuální obtěžování, ke kterému ve vozech veřejné dopravy dochází. Jde tedy přímo proti silně medializované kampani v pražské MHD, která za obtěžování považuje i prosté „zírání“ na jiného člověka.

Bizarní boj o kampaň proti obtěžování a zírání v MHD. Praha si nic neplatila, říká Hřib

Podle mluvčí dopravní podnik zaznamenal na novou kampaň „velmi různorodou zpětnou vazbu“. Jejím cílem je údajně ukázat, že městská hromadná doprava je víc než jen přepravní služba. „Čas strávený v našich vozech cestující využívají k odpočinku, relaxaci, ručním pracím, čtení, studiu a podobným aktivitám,“ domnívá se DPMB.

Zbylých 16 plakátů je podle Tomaštíkové povedených. Reflexe od cestujících podle ní pomáhají podniku lépe pochopit, jak mohou být kampaně vnímány.

Podle kritiků na sociálních sítích však mohou i další plakáty kampaně vybízet k nevhodnému chování v MHD. Jde zejména o vizuál „Místo, kde se můžete odvázat“ či „Jsme vaše posilovna“. Tvrzení „Místo, kde nikdy nejste sami“ pak může být vnímáno jako ironická kritika přeplněnosti spojů brněnské MHD.

Reklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMB

Letáků s reklamou se vytiskne téměř tři a půl tisíce, umístěny budou ve fabionech vozů dopravního podniku. Bude se na nich střídat 17 vizuálů. Kromě svých vozů umístí DPMB vizuály také na sociálních sítích podniku. Zbylé dvě fáze kampaně podnik představí v průběhu roku.

Tagy DPMB kampaň obtěžování ve veřejné dopravě
97 komentářů