regio-vlak

Praha chystá stavbu severního vestibulu metra Vltavská. Původní projekt s ním počítal

Umístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.czUmístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.cz

Vestibul má zlepšit přístup k dokončované nové budově nádraží Praha-Bubny.

Pražský dopravní podnik (DPP) vypracuje studii proveditelnosti stavby severního vestibulu stanice metra Vltavská s výstupem k bubenskému železničnímu nádraží. V úterý to schválili městští radní.

Vestibul má obsloužit budoucí čtvrť, která má vzniknout v oblasti Bubny-Zátory, kde dříve bylo nákladové nádraží.

Umístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.czUmístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.czUmístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.czUmístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.czUmístění budoucího severního vestibulu metra Vltavská. Foto: Zdopravy.cz

Již při projektování stanice metra Vltavská na přelomu 70. a 80. let 20. století byla v této stanici předběžně konstrukčně založena možnost vytvoření druhého vestibulu severním směrem,“ stojí ve schváleném dokumentu. S odůvodněním, že oblast dostatečně obsluhují tramvaje, nakonec stavba nevznikla.

To nynější vedení metropole plánuje s ohledem na chystaný rozvoj v oblasti změnit, protože chce zajistit obsluhu nové čtvrti umístěné mezi stanicemi metra Vltavská a Nádraží Holešovice pro až 25 000 lidí převážně s pomocí MHD.

S ohledem na polohu nové čtvrti a z toho plynoucí složité a dlouhé přístupové cesty ke stávajícímu jižnímu vestibulu je nanejvýš vhodné realizovat severní vestibul,“ uvádí dokument.

Vltavská není jedinou stanicí pražského metra, kde byl plánován druhý výstup, který ale nebyl nikdy dodělán. Podobný případ jsou Staroměstská či Strašnická na trase linky A.

Stavební boom v Bubnech

Do budoucí okolní zástavby stanice bude zabudován i nynější jižní výstup a jeho okolí. Zde bude rovněž změněno vedení kolejí a tramvaje od metra pojedou rovně podjezdem pod železnicí, nikoliv směrem k nábřeží. Také vznikne nová železniční stanice.

Město plánuje na Vltavské také stavbu filharmonie, na jejíž dokumentaci nyní pracují architekti. Stavba by měla začít v roce 2027 a skončit o pět let později.

Auta do tunelů, nový vestibul metra a železniční viadukt. Jak se změní Praha s Vltavskou filharmonií

Náklady by měly podle odhadu činit asi 12 miliard korun. Výstavba nového kulturního centra má podle záměru vedení magistrátu nastartovat proměnu celé okolní lokality Bubny-Zátory.

Až se pokročí s přípravou Vltavské filharmonie, která zcela změní dopravní režim celé oblasti, bude do podjezdu u nádraží Bubny převedena tramvajová trať mezi Letnou a Holešovicemi. Ta nyní vede mezi Pražskou tržnicí a stanicí Vltavská po Bubenském nábřeží.

K výstavbě tramvajového podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic, aby se vlakový provoz při stavbě nádraží Bubny nemusel přerušovat dvakrát.

Tagy Bubny dpp metro praha Praha-Bubny stanice metra Vltavská
73 komentářů