regio-vlak

ŘSD bude dělat průzkum k tunelu Konopiště, provoz z I/3 odkloní do Benešova

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Cílem je především rozšíření silnice na uspořádání 2+1 a částečné zanoření pod okolní terén.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje v přípravě velké proměny silnice I/3 u Benešova, jejíž součástí bude i nový tunel u zámeckého parku Konopiště. Právě k zahloubení silnice pod úroveň terénu a částečnému zakrytí je potřeba provést geotechnický průzkum, který bude probíhat v příštích dnech a omezí dopravu na hlavním tahu u Benešova.

Průzkum, na který bude nasazeno šest vrtných souprav, začne v sobotu a skončí ve středu 15. ledna. Provoz na silnici I/3 bude nicméně omezen pouze v sobotu, a to mezi 7:00 a 17:00.

Omezení se dotkne úseku mezi sjezdem u hotelu Benica a sjezdem u nemocnice. Ve směru na Tábor bude úsek průjezdný bez omezení, ve směru na Prahu povede objízdná trasa přes Benešov (sjezd směr Mariánovice). V souvislosti s objízdnou trasou dojde k uzavírce části ulice Hodějovského.

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDPříjezd ke kruhové křižovatce Červené Vršky u Benešova. Pramen: ŘSD

Modernizace se dotkne zhruba tříkilometrového úseku mezi okružními křižovatkami U topolu a Červené Vršky. Cílem je především rozšíření silnice na uspořádání 2+1, částečné zanoření pod okolní terén a v délce 190 metrů její zakrytí. Délka tunelu kolem parku u zámku Konopiště bude 190 metrů.

Úroveň silnice se sníží zhruba na 900 metrech, a to až o 6,5 metru. Rozšíření si vyžádá pětimetrový zábor parku. Povrch zastřešení tunelu dostane parkovou úpravu. Zmodernizovány a upraveny budou i všechny křižovatky.

ŘSD má na stavbu pravomocné stavební povolení, ve druhé polovině roku chce vybrat stavební firmu. Stavba samotná má začít příští rok a trvat dva roky. „Smyslem je docílení věští plynulosti a bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

S tímto plánem přišlo ŘSD už na jaře 2016, kdy mluvilo o nákladech za celý obchvat ve výši 700 milionů korun. Podle tehdejšího prohlášení se měl tunel stavět už od roku 2019. S tím jak se protahuje příprava a oddaluje termín zahájení (před rokem ŘSD hovořilo o roce 2025) rostou i předpokládané náklady. Odhad nyní činí 2,1 miliardy.

 

Tagy I/3 obchvat Benešova ŘSD
59 komentářů