ČD dokončily obnovu kolejiště v pražském depu, na řadě je myčka
V plánu je i zdvoukolejnění spojení Centra údržby Praha jih a dopravny Eden a výstavba nových sanitárních kolejí.
České dráhy dokončily kompletní modernizaci vjezdové části depa v pražské Michli (Centrum údržby Praha jih). Během výluky, která začala v polovině března, došlo k modernizaci celkem tří kilometrů kolejí, 21 výhybek a 5,5 kilometrů trakčního vedení.
K obnově vytíženého kolejiště, kterým projíždějí denně stovky vlaků, byl použit svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami. To podle ČD zajistí dlouhodobou spolehlivost a odolnost kolejiště. Elektrický trakční systém je po rekonstrukci připraven na konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu.
Dokončená investice navazuje na loňskou 1. etapu obnovy vjezdové skupiny, což je v podstatě velká železniční stanice s 13 kolejemi. Loni došlo k výměně 23 výhybek a 1,5 kilometru kolejí.
Centrum údržby Praha jih (též Odstavné nádraží jih – ONJ) je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů. Domov zde najdou i nové soupravy ComfortJet.
Státní dopravce zde proto v následujícím období plánuje i další velké investice. Modernějších technologií se dočká místní myčka kolejových vozidel (aktuálně běží tendr), v plánu je i zdvoukolejnění spojení Centra údržby Praha jih a dopravny Eden a výstavba nových sanitárních kolejí. Nová, 300 metrů dlouhá hala pak v areálu vyroste pro údržbu nových vlakových souprav ComfortJet. Prodloužení by se měla dočkat i hala pro údržbu regionálních vlaků.