Dalších sedm kilometrů D7. Česko-slovensko-maďarské sdružení začalo se stavbou středočeského úseku

Zahájení stavby D7 Kutrovice - Panenský Týnec. Foto: ŘSDZahájení stavby D7 Kutrovice - Panenský Týnec. Foto: ŘSD

Příští týden zahájí ŘSD stavbu posledního středočeského úseku.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes slavnostně zahájilo stavbu předposledního středočeského úseku dálnice D7. Jde o stavět o 6,8 kilometrů dlouhou část z  Kutrovic do Panenského Týnce ve Středočeském kraji. Zakázku získalo česko-slovensko-maďarské sdružení  MI Roads, COLAS CZ, Doprastav a Duna Aszfalt za 1,3 miliardy korun. Hotovo má být za 29 měsíců.

Hlavním cílem je přestavět části silnice I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Příští týden začne ŘSD stavět i poslední chybějící středočeský úsek D7 mezi Knovízí a Slaným. Jde o úseky, po kterém denně projede kolem 16 tisíc aut. „Míříme k tomu, aby celá D7, jež propojí Prahu s Chomutovem, byla hotová do pěti let. Urychlenou dostavbou této důležité dopravní tepny doháníme další z dluhů minulosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Nový dálniční úsek vznikne rozšířením silnice I/7, která bude fungovat jako levá část dálnice. Ve směru od Prahy naváže stavba na 3,3 kilometru dlouhou část D7 od Slaného do Kutrovic, kterou začalo ŘSD stavět v říjnu. Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje se pak nový úsek D7 napojí na obchvat Panenského Týnce, po němž se jezdí od roku 2021. Součástí stavby bude sedm mostů, z toho tři nové přímo na dálnici, dále mimoúrovňová křižovatka Hořešovice a dvě protihlukové stěny dohromady dlouhé téměř dva kilometry.

Zahájení stavby D7 Kutrovice - Panenský Týnec. Foto: ŘSDD7 Kutrovice - Panenský Týnec. Pramen: ŘSD

V roce 2026 máme v plánu na D7 v Ústeckém kraji začít rozšiřovat obchvat Postoloprt, už příští rok bychom chtěli získat stavební povolení,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Úsek z Kutrovic do Panenského Týnce už prozkoumali archeologové. Odkryli pravěké jámy, hroby kultury se šňůrovou keramikou, pohřebiště ze starší doby bronzové, hrob s bronzovou dýkou, jehlicemi i jantarovými korálky. Našly se i kostěné hřebeny s bronzovými nýty, v trase dálnice byly i germánská sídliště, keramika z doby římské, mohyly či raně středověké objekty.

Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu nového letiště v Ruzyni.

Tagy Colas CZ D7 D7 Kutrovice - Panenský Týnec Doprastav Duna Aszfalt MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
33 komentářů