Jindřichův Hradec míří k nové smlouvě na MHD, skupina ICOM nesložila u úřadu kauci

Zastávka MHD Jindřichův Hradec. Pramen: Město JHZastávka MHD Jindřichův Hradec. Pramen: Město JH

Busem by měl zajišťovat MHD v Jindřichově Hradci od roku 2025 do roku 2035.

Jindřichovu Hradci se se zpožděním otevírá cesta k podpisu smlouvy s novým provozovatelem MHD, který by měl vyjet v polovině příštího roku.

V soutěži, která byla vypsána v květnu, zvítězila společnost ČSAD Autobusy České Budějovice (značka Busem). Proti výsledku ovšem v polovině října podal stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dosavadní provozovatel, společnost ČSAD Jindřichův Hradec ze skupiny ICOM transport. Nesložil ale kauci a neuspěl ani se žádostí o přerušení správního řízení. Úřad řízení zrušil, rozhodnutí už je pravomocné.

Podle starosty Michala Kozára tak město může podepsat smlouvu s vítěznou firmou. Zadání zakázky schválila už začátkem září rada města.

Busem by měl zajišťovat MHD v Jindřichově Hradci od roku 2025 do roku 2035, jeho nabídková cena činí 29,88 milionu korun bez DPH ročně. Podle Kozára se nicméně může stát, že vítěz vyjede o několik týdnů později kvůli řízení u ÚOHS.

Základem flotily má být podle podmínek aktuálního tendru osm nových autobusů a libovolný počet záložních vozidel s maximálním stářím 12 let. Město s poukazem na parametry tras a točen požaduje vozidla do délky 12,5 metru. Požadavky na vozidla vymezuje zadávací dokumentace.

Jindřichův Hradec patří k městům, která již uplatňují nový požadavek směrnice EU na takzvanou bezemisnost. Dle nové směrnice EU (v létě 2022 povinně překlopené do české legislativy) musí být 41 procent autobusů nízkoemisních a bezemisních (polovina z podílu bezemisních). V Jindřichově Hradci připadají v úvahu (pokud jde o bezemisní část) fakticky jen elektrobusy, na vodík zde chybí infrastruktura.

Tagy Busem ČSAD Autobusy České Budějovice ICOM Transport MHD Jindřichův Hradec
2 komentáře