První tunel na D35. Ražba pod Vraclavským hřbetem začala

Stavba tunelu Homole. Foto: ŘSDStavba tunelu Homole. Foto: ŘSD

Tunel má být hotový v roce 2026.

Několik měsíců po slavnostním zahájení začíná vznikat první tunel na dálnici D35. Sdružení firem Eurovia CZ, TuCon (nyní Marti) a Eurovia SK začalo s ražbou levé trouby budoucího tunelu Homole u Vysokého Mýta.

O posunu prací informovalo ŘSD na sociálních sítích. Tunel bude součástí úseku Ostrov – Vysoké Mýto. „Zahájili jsme ražby v levém tunelu bouráním pilotové stěny. Ražba bude prováděna novou rakouskou tunelovací metodou pomocí strojního rozpojování a trhacích prací při zastižení tvrdých geologických vrstev,“ popsalo ŘSD aktuální stav.

Levá tunelová trouba bude dlouhá 525 metrů, druhá 570 metrů. V levé bude 180 metrů hloubených, zbytek ražený. V pravé bude vyhloubeno 120 metrů. Výška nadloží se pohybuje od 8 do 24 metrů. Nad tunelem vede silnice silnice I/17. Tunel vede pod Vraclavským hřbetem.

Společnost Marti na svých stránkách uvedla, že tunel vede náročnými geologickými a hydrogeologickými podmínkami od čtvrtohorních hornin a usazenin po pískovce a vápence.

Stavba tunelu vyjde na 1,754 miliardy korun. Výběr zhotovitele nabral velké zpoždění kvůli námitkám společnosti Metrostav TBR, která zpochybňovala odbornost vítězného sdružení.

Tunel by měl být hotový v roce 2026. Celý úsek Ostrov – Vysoké Mýto, dlouhý zhruba sedm kilometrů, chtějí silničáři uvést do provozu v roce 2026. Naváže na část dálnice D35 Časy – Ostrov, která byla otevřena předloni v prosinci. Na opačném konci na něj naváže úsek Vysoké Mýto – Džbánov, který se již staví. Detailněji je tunel popsán v informačním letáku.

Stavba tunelu Homole. Foto: ŘSDStavba tunelu Homole. Foto: ŘSDStavba tunelu Homole. Foto: ŘSDStavba tunelu Homole. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDTrasa D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto. Pramen: ŘSD

 

 

Tagy D35 Ostrov - Vysoké Mýto Eurovia CZ Ředitelství silnic a dálnic ŘSD TuCon tunel Homole
15 komentářů