Další lokomotiva 380 se rušit nebude, poškození se netýkalo rámu a čepů

Lokomotiva řady 380, ilustrační foto. Autor: České dráhyLokomotiva řady 380, ilustrační foto. Autor: České dráhy

Lokomotiva 380.019 byla poškozena v polovině září při posunu v železniční stanici České Budějovice.

Lokomotiva 380.019, která byla v září v Českých Budějovicích poškozena při posunu, se vrátí do stavu provozních vozidel Českých drah. Hrozící varianta zrušení a vyřazení stroje padla poté, co podrobná prohlídka ukázala, že poškození nejsou fatální.

„Především nebyly poškozeny hlavní rám a královské čepy, které slouží k uložení podvozků,“ sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na lokomotivě tak aktuálně vrcholí oprava, která spočívá ve výměně nárazníků, deformačních prvků, spřáhla a části plechů v čelní části.

Hotovo by mělo být na přelomu listopadu a prosince, náklady České dráhy odhadují na stovky tisíc korun. „Po dokončení opravy bude lokomotiva nasazena do turnusu s ostatními lokomotivami řady 380 na trati Praha – České Budějovice/Linec,“ dodal Šťáhlavský.

Lokomotiva 380.019 byla poškozena v polovině září při posunu v železniční stanici České Budějovice. Podle informací deníku Zdopravy.cz ujel posunový díl a najel ve vysoké rychlosti do stojící lokomotivy.

České dráhy nepovažují řadu 380 za perspektivní a nebudou ji doplňovat systémem ETCS. V jízdním řádu 2025 je tato řada plánovaná už jen na trať Praha – České Budějovice – Linec v počtu 12 turnusových vozidel. Lokomotivy zmizí ze spojů do Budapešti, na které bude od ledna nutné nasazovat už pouze vozidla s ETCS.

O osudu řady 380 není zatím jasno, uvažuje se například o přesunu k ČD Cargo. Po tragické nehodě na Slovensku koncem června zrušily ČD stroj 380.004, ve stavu tak mají 19 lokomotiv řady 380.

Tagy České dráhy lokomotiva 380
57 komentářů