Tramvajovou trať na Kamechy chtějí v Brně postavit čtyři firmy, cena spadla o čtvrtinu
Všechny nabídky se vešly pod odhadovanou hodnotu zakázky.
Ze čtyř nabídek bude Dopravní podnik města Brna (DPMB) vybírat firmu, která prodlouží tramvajovou trať z konečné v Ečerově ulici v Bystrci na sídliště Kamechy.
Vyplývá to z údajů na profilu zadavatele. Informace o názvech firem jsou anonymizovány, veřejné jsou údaje o nabízených cenách. Nejnižší nabídka do soutěže s odhadovanou cenou 2,5 miliardy korun je 1,842 miliardy korun (73 % předpokladu), druhá je jen o 34 milionů korun vyšší. Nejdražší nabídka je za 2,269 miliardy korun.
Jediným kritériem v soutěži je cena. Brno počítá s tím, že na stavbu výrazně přispěje Evropská unie z Operačního programu Doprava.
Trasa povede podél ulice Vejrostovy až k Teyschlově ulici, kde se zanoří do tunelu. Konečná bude u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky: Ruda, Říčanská a smyčka Kamechy. Součástí 1,4 kilometru dlouhého úseku bude i 320 metrů dlouhý tunel.
„Obytná čtvrť Kamechy se stále rozvíjí a rozrůstá. Z hlediska dopravní obslužnosti jsou obyvatelé odkázáni na individuální dopravu nebo autobusové linky, což pro mnohé představuje i několik přestupů. Prodloužení tramvajové trati bude znamenat přímé spojení z centra města a navýšení kapacity spojů,“ uvedla loni po získání územního rozhodnutí primátorka Markéta Vaňková.
O tramvaji na sídliště Kamechy se ve městě mluví desítky let. Městští radní schválili tunelovou variantu v červnu 2020, čímž se vrátili k variantě zvolené už v roce 2015. Mezitím v roce 2018 tunel zavrhli jako příliš nákladný s poukazem na geologické podmínky. Nechali si přitom zpracovat novou studii proveditelnosti.
Z celkových 320 metrů tunelu bude 242 metrů ražených. U obou portálů se pak zbylé tunelové metry vybudují vyhloubením jam, vytvořením betonové konstrukce a následným zasypáním.