ŘSD otevřelo rampy v Třeboni o dva měsíce později. Stavělo i nové pilíře

Silnice okolo Třeboně. Pramen: ŘSDSilnice okolo Třeboně. Pramen: ŘSD

Dalším problémem bylo, že nosníky mostních konstrukcí na hlavním tahu zasahovaly do opravovaných mostů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) završilo další z oprav mostů na průtahu Třeboní, který vede po silnicích I/34 a I/24. Stavební firma kompletně vyměnila rampy na styku obou silnic v místech, kde čtyřpruhová silnice překonává trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice. Práce, které začaly v březnu, skončily s více než dvouměsíčním zpožděním, původně mělo být hotovo už v srpnu.

Důvodem pro pozdější dokončení oprav byly podle ŘSD hlavně práce, se kterými se v původním projektu nepočítalo. „Na základě výsledků dodatečných diagnostických měření v průběhu stavby bylo rozhodnuto o vybudování zcela nových mostních pilířů. Dalším problémem bylo, že nosníky stávajících mostních konstrukcí na hlavním tahu zasahovaly do opravovaných mostů a byly navzájem propojeny. Muselo tedy dojít k postupnému odbourání těchto napojení, a to i v prostoru pod silnicí a následně se provádělo nové napojení mostů,“ uvedl jihočeský mluvčí ŘSD Adam Koloušek.

Staré rampy křižovatky byly zdemolovány a na stejném místě byly zbudovány nové mostní konstrukce přes železniční trať. Důvodem pro kompletní rekonstrukci obou mostů byl podle ŘSD nevyhovující technický stav.

„Povrch spodní stavby byl degradovaný a vykazoval závady, které ovlivňovaly jejich životnost. Nosníky neměly potřebnou krycí vrstvu a omezenou funkčnost měly i izolační systémy obou mostních konstrukcí,“ doplnil Koloušek.

Oprava byla prováděna za úplné uzavírky obou ramp (nájezdové i sjezdové). Provoz byl sveden na objízdnou trasu přes Táborskou a Jiráskovu ulici. Aktuálně už motoristé místem projedou bez omezení.

Nedaleko odsud silničáři opravili v roce 2021 i most přes Černou stoku.

Objížďka v době oprav ramp. Pramen: ŘSD

Tagy I/24 I/34 ŘSD Třeboň
2 komentáře