V Mělníku začíná rekonstrukce Nádražní ulice. Supluje obchvat, drážní budovy čeká demolice

Nádražní ulice v Mělníku. Zdroj: ŘSDNádražní ulice v Mělníku. Zdroj: ŘSD

Celková délka úpravy hlavní trasy je 714 metrů.

V pondělí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí celkovou rekonstrukci Nádražní ulice v Mělníku. Práce potrvají rok, zahrnují i demolici několika objektů.

Ulice vede podél vlakového nádraží, vedou po ní silnice I/9 a I/16. Ulice tak supluje 3. a 4. úsek obchvatu města, ten se výhledově přesune severněji až za železniční trať.

Opravovaný úsek vede od výjezdu z čerpací stanice Benzina až po vlečku ke kovošrotu mezi stávajícími průmyslovými areály a železniční tra­tí. V rámci stavby je navrženo rozšíření ploch izolační zeleně a větší oddělení zóny pro pěší.

Rekonstrukce Nádražní ulice v Mělníku. Zdroj: ŘSD

Rekonstrukce Nádražní ulice v Mělníku. Zdroj: ŘSD

Celková délka úpravy hlavní trasy je 714 metrů. Podél ní je navržená obslužná komunikace pro snížení počtu sjezdů a nájezdů na hlavní trasu z přilehlých areálů a obchodů.

Stavba vede souběžně s koridorem železniční trati Všetaty – Děčín – Pro­střední Žleb a její součástí budou přeložky inženýrských sítí, včetně od­vodnění. Zároveň dojde k úpravě všech stávajících napojení na silnici, chodník pro pěší, autobusové zastávky a opravě odvodnění v úseku ulice Řípská – Na Malém Spořilově.

Letos bude dopravní omezení pouze částečné, provedou se přeložky inženýrských sítí a drobné terénní úpravy. Na přelomu roku pak dojde k demolici tří bývalých drážních objektů, které ŘSD od vlastníka vykoupilo. Na jaře příštího roku pak započne hlavní část stavební akce, která si vynutí i úplnou uzavírku Nádražní ulice na dobu maximálně 60 dnů.

Stavět bude firma Strabag SIS za 63,5 milionu korun bez DPH, hotovo má být v listopadu příštího roku.

Spory o obchvat

Zahájení stavby třetí a čtvrté etapy obchvatu ŘSD předpokládá podle informačního letáku v roce 2030 a uvedení do provozu o dva roky později. Spolek nazvaný Průtah vs. životní prostředí však navrhovanou variantu obchvatu odmítá. Obává se zásahu do vlastnických práv, zhoršení životního prostředí a vysoké nákladnosti návrhů.

Žádá alternativní vedení obchvatu, které by sloučilo železniční a silniční koridor do jedné trasy, což by podle něj snížilo dopady dopravy na obyvatele.

První etapa mělnického obchvatu vznikla v roce 2016, druhá je v provozu od září 2022. Třetí a čtvrtá stavba mělnického obchvatu bude dlouhá téměř 2,5 kilometru, budou ji tvořit silnice I/9 a I/16. Předběžný odhad ceny přesahuje jednu miliardu korun bez DPH.

Tagy I/16 I/9 Mělník obchvat Mělníka ŘSD ČR
10 komentářů