Přes Moravu vzniká dálniční most, u Napajedel začalo jeho vysouvání
Most má být dokončen příští rok v září.
Společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby začala s vysouváním ocelové konstrukce nového dálničního mostu přes řeku Moravu. U Napajedel bude součástí budované dálnice D55. Řidiči po něm projedou za rok.
O posunu ve výstavbě informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v tiskové zprávě. Jedná se o první výsun, během kterého se za dva dny most posune o 36 metrů. Most bude dlouhý 117 metrů.
Na stavbě je již polovina mostu
„Konstrukci vysunujeme podélně ve třech taktech. Jednotlivé takty máme plánovány v délkách 36 m, 46 m a 35,15 m. Ocelovou konstrukci vyrábíme v naší mostárně v Brně a na místo ji postupně přivážíme v nočních hodinách jako nadměrný náklad. Aktuálně již máme na stavbě přesně polovinu mostu,“ upřesnil hlavní stavbyvedoucí ze společnosti FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby Ondřej Kubíček.
Stavba dálničního mostu má pokračovat i přes zimu. Jedná se o ocelový jednopolový most, jehož nosná konstrukce je společná pro oba směry budoucí dálnice. Montáž mostu provádí zhotovitel pod lokálním zastřešením.
„Pro možné provádění protikorozní ochrany mostu budeme muset instalovat zastřešení celé šířky konstrukce. Toto zastřešení bude pohyblivé tak, aby byl možný posun při provádění těchto prací v různých podélných částech. Budeme dále tedy provádět práce na nosné konstrukci a budeme ji výsuny posouvat do definitivní polohy tak, abychom mohli na přelomu zimy a jara navést a namontovat oblouk. Na levém břehu řeky Moravy blíže k Otrokovicím chceme například do zimy postavit a zaizolovat opěrnou zeď a dále pracovat na násypu dálnice D55,“ doplnil Kubíček.
Most se staví před dálničním úsekem Napajedla – Babice kvůli špatnému stavu stávajícího mostu na silnici I/55. Součástí stavby bude také protihluková stěna. Důvodem zahájení stavby mostu před zbytkem úseku D55 Napajedla – Babice je i snaha co nejdříve ukončit stav, kdy řidiči musejí sjíždět z dálnice přes kruhový objezd u čerpací stanice, kde se zejména ve špičkových časech tvoří kolony.
Zakázku na stavbu mostu získalo sdružení FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a MI Roads za 674 milionů korun bez DPH.
21 km D55 otevřených najednou. ŘSD oznámilo termín zahájení provozu na třech úsecích dálnice