Příliš drahé. Další aerolinky oznámily rušení letů z Německa kvůli vysokým poplatkům
Condor seškrtá počty letů a zrušil plány na růst v Hamburku. Poplatky mají příští rok vzrůst o desetinu.
Provozovat lety z Německa začíná být natolik drahé, že se aerolinkám nemusí v některých případech vůbec vyplatit. Po velkém omezení letů z Německa oznámené před dvěma týdny Ryanairem se k podobnému kroku rozhodli další dopravci.
Tento týden oznámil omezení letů z Hamburku letecký dopravce Condor. Podle tiskové zprávy firma zrušila plánovaný růst v Hamburku a naopak seškrtá kapacitu celkem o 13 %. Kompletně zruší linky z Hamburku na Samos a do Malagy, výrazně omezí počet letů na Kos.
„Neredukujeme jen naši kapacitu v Hamburku, ale i plánovaný růst pro příští rok,“ uvedl Peter Gerber, šéf Condoru. Podle něj patří Hamburk mezi letiště s nejvyšším nárůstem poplatků a kvůli tomu musí zdražit lety z druhého největšího města Německa a část kapacity přesunout jinam.
Šéf Condoru vede i sdružení německých leteckých dopravců, které upozorňuje na ztrátu konkurenceschopnosti některých německých letišť. K řešení problémů v oboru vyzval politiky. Podle svazu příští rok poplatky v Hamburku stoupnou o deset procent a jsou již nyní o 30 % vyšší než před pandemií.
Auf Wiedersehen. Ryanair ruší desítky linek z Německa, zmizí ze Saska
Condor je v Hamburku třetím největším dopravcem. Omezení kapacity oznámily i Eurowings ze skupiny Lufthansa. Firma oznámila, že zruší příští rok více než tisíc letů z Hamburku včetně vnitrostátní linky do Kolína nad Rýnem.
Ryanair: Neschopnost německé vlády
Šéf Eurowings Jens Bischof uvedl, že důvodem je plánovaný růst letištních poplatků. Varoval, že podobný krok může nastat i na dalších letištích a že může dojít k přesunu do dalších zemí. Eurowings mají v Hamburku 16 letadel, jsou tam tak největším dopravcem.
Zatímco němečtí dopravci volí v oznámeních diplomatičtější věty, tradičně si servítky nebere Rynair. „Důvodem rušení je pokračující neschopnost německé vlády snižovat poplatky za leteckou daň, bezpečnost a poplatky za řízení letového provozu, což brání oživení a růstu,“ uvedl Ryanair ve zprávě k omezení kapacit v Německu. Německý systém označil Ryanair za nemocný. Jen navigační poplatky podle dopravce stouply od roku 2019 o 100 %.
„Německo se vrátilo pouze na 82 % své úrovně provozu před covidem, což z něj dělá zdaleka nejhorší letecký trh v Evropě. Kvůli těmto vysokým vládním daním a poplatkům, které jsou nejvyšší v Evropě a také monopolu Lufthansy na vysoké tarify mají Němci a návštěvníci Německa nejdražší letenky v Evropě,“ uvedl generální ředitel Ryanairu Eddie Wilson.