Na Barrandovském mostě se finišuje. Proběhne poslední pokládka UHPC betonu

Pokládka UHPC betonu na Barrandovském mostě. Foto: TSKPokládka UHPC betonu na Barrandovském mostě. Foto: TSK

Omezení na mostě mají skončit na konci letošního roku.

Při kompletní rekonstrukci Barrandovského mostu v Praze dělníci v sobotu dokončí pokládku speciálního UHPC betonu, který má vyšší životnost než standardní beton.

Silničáři rovněž dodělají římsy, odvodnění a izolaci. Technická správa komunikací letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov, omezení na mostě mají skončit na konci letošního roku.

Oprava Barrandovského mostu bude dvakrát dražší, přiznala TSK. Vyjde na 1,14 miliardy

Stavbu tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven. Barrandovský most je z roku 1983, denně ho přejede na 140 000 aut a je nejvytíženější komunikací v Praze.

V sobotu se uskuteční poslední pokládka UHPC betonu, která dva dny tuhne. Dále budou dodělány římsy a odvodnění a ⁠izolace v oblasti mostního závěru,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. UHPC beton je sice dražší než ten běžný, ale má oproti němu výhodu, že funguje jako izolace a je mnohem odolnější.

Do konce roku bude zúžen jeden z nájezdů na Barrandovský most, opravuje se odvodnění

Poté začnou dělníci dělat takzvaný spojovací postřik a následně dojde na pokládku dvou vrstev vozovky. Následně silničáři začnou na most namontovávat mimo jiné svodidla, přimontují a namalují dopravní značení a dokončí portály a další. „Na závěr se uskuteční zatěžovací zkouška jako u jižní části mostu,“ dodala Lišková.

Pokládka UHPC betonu na Barrandovském mostě. Foto: TSKPokládka UHPC betonu na Barrandovském mostě. Foto: TSKPokládka UHPC betonu na Barrandovském mostě. Foto: TSK

Jakmile TSK dokončí letošní práce, čeká most ještě poslední, pátá etapa, při které budou dělníci sanovat povrchy. Při těchto pracích už nebudou na mostě žádná dopravní omezení.

Rekonstrukce mostu bude téměř dvakrát dražší než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun. Důvodem je velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.

Oprava Barrandovského mostu se nebezpečně prodražuje. Beton i horolezci se už musejí platit zvlášť

Tagy Barrandovský most Technická správa komunikací hl. m. Prahy
13 komentářů