Začala stavba dalšího úseku dálnice D7, zahrne obchvat Lotouše

D7, Chlumčany. Pramen: ŘSDD7, Chlumčany. Pramen: ŘSD

Ještě letos chce ŘSD zahájit stavbu i dvou zbylých středočeských úseků.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo stavbu dalšího úseku dálnice D7, a to od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Jeho nejdůležitější součástí bude obchvat osady Lotouš, která dnes na trase působí jako špunt.

Práce na 3,4 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 532 milionů korun a potrvají dva roky. Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stoppy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše. Ves bude před hlukem z dálnice chránit 600 metrů dlouhá stěna. Předpoklad zprovoznění nového jízdního pásu je přelom let 2025 a 2026, zcela hotovo má být o rok později.

„Jedním z výrazných objektů nového dálničního úseku je přeložka doprovodné komunikace. Účelem je dopravně zpřístupnit oblasti Neprobylic a Kutrovic poté, co bude zrušený přístup ze silnice I/7 v obci Lotouš,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

D7 Slaný západ - Kutrovice, obchvat Lotouše. Pramen: ŘSD

D7 Slaný západ – Kutrovice, obchvat Lotouše. Pramen: ŘSD

K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). „Realizaci zbylých dvou úseků plánujeme zahájit ještě v prosinci,“ doplnil Mátl.

Středočeské úseky se tak propojí s hotovými úseky v Ústeckém kraji. Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem ŘSD je, aby byla hotová do roku 2029.

Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech v návaznosti na stavbu severního areálu ruzyňského letiště.

Tagy D7 Lotouš obchvat ŘSD
17 komentářů