Na D10 končí velké omezení u Mladé Boleslavi, opravou prošel jízdní pás na Prahu
Úsekem denně projede kolem 40 000 vozidel.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ukončí po necelých čtyřech měsících omezení na dálnici D10 u Mladé Boleslavi. Skončí oprava jízdního pásu ve směru do Prahy mezi Bezděčínem a Pískovou Lhotou. Provoz je zde od začátku srpna omezen do zúžených jízdních pruhů v režimu 2 + 2 a sníženou rychlostí 80 km/h.
„Na místě v tuto chvíli probíhají již dokončovací práce spočívající ve výměně posledních panelů v protihlukových stěnách, montáži ocelových svodidel a obnově vodorovného dopravního značení,“ uvedl Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD. Řidiči na D10 musí počítat stále s velkým omezením kvůli stavbě křižovatky Kosmonosy a nově od tohoto týdne také u Bakova nad Jizerou.
Společnost M-Silnice za 47 milionů korun provedla především opravu povrchu a odvodnění. Každý den tímto místem projede cca 40 000 vozidel, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně 20 %. Součástí stavební akce byla i oprava vybraných částí na mostních objektech a protihlukových stěnách, dále byly opraveny odvodňovací prvky a příslušenství komunikace.
Na posuzovaném úseku se vyskytovalo značné množství poruch ve formě plošných vysprávek, příčných a podélných trhlin, lokálních poklesů, výtluků i vyjetých kolejí. Dále se na vozovce vyskytovaly poruchy povrchu obrusné vrstvy ve formě ztráty asfaltového tmele a hloubkové koroze.
V celém úseku došlo k výměně konstrukčních vrstev vozovky v tloušťce 120 mm při zachování původní nivelety. Jednalo se o frézování obrusní vrstvy. Dále se prováděly lokální sanace podkladních vrstev v tloušťce 60 mm. Plán rovněž zahrnoval výměnu mostních závěrů na dvou mostech na trase, došlo k opravě propustku v km 40,8 a odvodnění (jeho pročištění, lokální sanaci, přespárování odláždění z lomového kamene). Práce se dotkly i protihlukových stěn na trase, na kterých byly vyměněny poškozené panely. Kromě toho došlo také k výměně krajních ocelových svodidel v celém rozsahu stavby za typ s vyšší zádržností. Středová ocelová oboustranná svodidla byla vyměněna za nová pouze ve 20 % délky řešeného úseku dle aktuálního stavu a potřeby.