Stadler pronikl do Paříže, dodá akutrolejové lokomotivy pro údržbu metra
Nové lokomotivy zvládnou i údržbu linek, kde jezdí metro na pneumatikách.
Pařížský dopravní podnik Régie autonome des transports Parisiens (RATP) si vybral společnost Stadler Rail jako dodavatele nových akutrolejových lokomotiv pro pařížské metro. Sloužit budou především při opravách a údržbě kolejí v metru.
Nový kontrakt na dodávku až 14 lokomotiv oznámil Stadler Rail v tiskové zprávě. Jde o rámcovou smlouvu, závazně objednaných je 12. Na další dvě má RATP opci. První lokomotivy vyjedou v roce 2027. Budou mít pouze bateriový pohon.
Čtyřnápravové vozidlo bude dlouhé patnáct metrů, bude s ním možné jezdit ve dvojité trakci, vybavené bude automatickým spřáhlem. Má zvládnout utáhnout 120 tun nákladu, případně 240 tun ve zdvojené trakci. Nákup je součástí plánů RATP na efektivnější způsob údržby sítě metra dlouhé zatím 245 kilometrů. Podle Stadleru budou vozy navrženy tak, aby zvládly ostré oblouky metra.
Lokomotivy budou určeny pro všech čtrnáct linek metra včetně těch, kde metro jezdí na pneumatikách. Poháněny budou elektřinou z trolejí nebo z baterie.
Nejde o jediné nové lokomotivy do pařížského metra. V Česku se nedávno objevila první lokomotiva od španělského výrobce CAF pro RATP. Ta bude sloužit hlavně pro posuny v depech.
V Česku začalo testování španělské bimodální lokomotivy pro pařížské metro