Další část vysokorychlostní trati v Maroku postaví opět Číňané

Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: AlstomJednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom

Stovky nových kilometrů mají být dokončeny do roku 2030.

Marocká společnost Les Grands Travaux Routiers (GTR) ve sdružení se skupinou čínských firem získala zakázku na stavbu další části vysokorychlostní železnice v Maroku. Ta spojí Kénitru s Marrákešem.

O přidělení zakázky informovaly na svých stránkách marocké dráhy ONCF. Jde o další ze série zakázek na stavbu nové vysokorychlostní trati. Objem kontraktu je 2,15 miliardy dirhamů (5 miliard korun). Součástí sdružení jsou společnosti China Overseas Engineering Group, China Gezhouba Group a skupina SNCE-CAPEB-SEPROB.

Z pěti smluv na stavbu tři jsou pouze pro čínské firmy, jen ve dvou je lídrem marocká stavební firmy. Aktuálně jsou uzavřeny smlouvy v hodnotě přes 13 miliard dirhamů, běží ještě dvě soutěže. Nová trať bude měřit 375 kilometrů. Hotová by měla být do roku 2030, kdy bude Maroko ze Španělskem a Portugalskem hostit fotbalový šampionát.

Maroko první úsek vysokorychlostní trati otevřelo v roce 2018.

Tagy Maroko VRT vysokorychlostní železnice v Maroku
46 komentářů