Obrazem: U Václaváku vyrostl první nový obelisk. Ropid ukázal, kde budou chytré tabule odjezdů

Obelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PID

Tramvajové uzly v centru dostaly panely s informacemi o odjezdech. Brzy vyrostou na dalších 10 zastávkách.

Po rekonstrukci tratě mezi pražskou Jindřišskou a Vodičkovou ulicí vznikl u Václavského náměstí i první obelisk nové komplexní pěší navigace v centru.

V budoucnu se v okolí objeví několik obelisků a směrovek, které poskytnou ucelenou podporu pro pěší pohyb v oblasti,“ uvedl Ropid na sociálních sítích.

V příštím roce vznikne pilotní pěší trasa, která povede z Václavského náměstí až na Výstaviště. Na obelisku se kromě map nacházejí směrovky, které pěší navedou k významnějším ulicím v okolí a také nejbližším dopravním uzlům.

Obelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové nové komplexní pěší navigace v centru. Foto: PIDObelisk nové pražské navigace. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.czObelisk nové pražské navigace. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.czObelisk nové pražské navigace. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.czObelisk nové pražské navigace. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz

Už v září se oranžovo-černá navigace objevila i na první železniční zastávce. Nádraží Praha-Dolní Počernice se stalo pilotní stanicí pro testování nové navigace, které Pražská integrovaná doprava (PID) označuje jako projekt Čitelná Praha.

Obrazem: Nádraží v černo-oranžové. Nový navigační systém se testuje už i na železnici

Loni byly obelisky instalovány třeba před holešovickou tržnicí u nové Štvanické lávky.

Výluky i nástupiště

Nové černé informační panely tentokrát v digitální formě rostou v posledních dnech i na tramvajových a autobusových uzlech.

Odjezdové panely jsou nově na zastávkách Anděl, I. P. Pavlova, Náměstí Míru a Jindřišská. Celkem se jich zprovoznilo osm, ukazují i případná zpoždění. Díky napojení na dispečink upozorňují také na výluky či mimořádnosti.

Data o odjezdech spojů čerpají panely z městské datové platformy Golemio. Design vychází z městského mobiliáře od studia Olgoj Chorchoj.

Kromě aktuálních odjezdů ukazují i kód nástupiště v podobě písmene v kroužku, které odpovídá údajům ve vyhledávačích spojení nebo v mobilní aplikaci PID Lítačka.

Do konce letošního roku se zprovozní další také v zastávkách Vodičkova, Hlavní nádraží, Letenské náměstí, Strossmayerovo náměstí, Veletržní palác, Výstaviště (ve smyčce), Střížkov, Ládví, Nádraží Libeň a Nákladové nádraží Žižkov.

Dalších 15 odjezdových panelů se pak objeví v rámci zastávkových přístřešků. Tyto panely se umisťují na méně významných zastávkách nebo tam, kde není možné umístit velkoplošný samostatně stojící panel.

Digitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PIDDigitální odjezdové panely na pražských tramvajových a autobusových zastávkách. Foto: PID
Tagy Čitelná Praha navigace PID ropid
50 komentářů