Terminál a pozemky na Palmovce jsme zatím neprodali, ohradil se proti zprávě developera DPP

Projekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: Akvo

Developer zaplatil kupní cenu 135 milionu, DPP chce však podle něj transakci zmařit.

Pražský dopravní podnik (DPP) dementoval tiskovou zprávu developerské společnosti Akvo Praha ohledně splnění požadavků na odkoupení pozemků autobusového nádraží Palmovka.

Developer minulý týden oznámil, že zaplacením kupní ceny 135 milionu korun splnil podmínky smlouvy o prodeji pozemků na Palmovce. Firma chce na ploše současného dopravního terminálu postavit komplex s byty a obchody.

Ze strany DPP nebyla uzavřena jakákoli kupní smlouva se společností Akvo Praha a ani orgány DPP žádnou takovou kupní smlouvu neschvalovaly, a taková kupní smlouva ani nebyla na pořadu jednání jakéhokoli orgánu v rámci struktur DPP,“ uvedl ve středu vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.

Doplnil, že podle názoru DPP nebyly splněny veškeré podmínky k uzavření kupní smlouvy stanovené ve smluvní dokumentaci z roku 2018. „Proto nedošlo, a ani nemohlo dojít k převodu vlastnického práva k předmětným pozemkům vlastněným DPP v lokalitě Palmovka,“ uvedl Šabík.

Jedno z nejošklivějších míst Prahy zmizí. Místo terminálu Palmovka budou byty a obchody

Pozemky tak podle něj nadále zůstávají ve vlastnictví DPP a nebyly uzavřeny ani žádné prováděcí smlouvy souvisejících se smluvní dokumentací z roku 2018.

Podle zástupce investora Petra Kopáčka však smlouva s DPP z roku 2018 předpokládala, že nyní dojde k uzavření kupní smlouvy. „Akvo Praha všechny podmínky pro uzavření smlouvy, včetně úhrady kupní ceny, splnilo a DPP dosud nikdy nedal najevo, že nemá v úmyslu smlouvu naplnit,“ uvedl pro Zdopravy.cz Kopáček.

Kroky DPP z posledních dní podle něj naznačují, že může chtít účel smlouvy zmařit. „Akvo Praha bude i nadále postupovat v souladu s platnými smlouvami a podle práva, tak aby projekt nové Palmovky mohl být co nejdříve úspěšně realizován a předán Pražanům k užívání,“ uzavřel Kopáček.

Pozemky autobusového nádraží mají rozlohu přibližně dvou fotbalových hřišť. Pro DPP firma podle svých zástupců za 34 milionů postavila mimo jiné odstavná stání pro trolejbusy na Palmovce, rozšíření obratiště autobusů v Dolních Počernicích či zázemí pro řidiče v Libni.

Přípravy projektu a povolovacích procesů se táhnou již přes 20 let. Developer se již připravoval na převzetí pozemků a demolici objektů terminálu. Celková výše investic podle něj přesáhne 3,5 miliardy korun.

 

Projekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PID
Tagy dpp Palmovka pozemky
6 komentářů