Další silniční stavba na kraji Mladé Boleslavi. Začíná proměna křižovatky na turbookružní
Křižovatkou denně projede přes 30 tisíc aut.
Prostor na hranicích Mladé Boleslavi a Kosmonos se v posledních dnech stal místem s jednou z největších koncentrací stavební techniky na metr čtvereční v zemi. K přestavbě mimoúrovňové křižovatky na D10 a stavby nové spojky do průmyslové zóny Plazy přibude od zítřka ještě další akce: přestavba okružní křižovatky na silnici I/38 v Průmyslové ulici na turbookružní.
Jde o okružní křižovatku hned za sjezdem z dálnice, která slouží současně jako příjezdová k 13. bráně areálu Škoda Auto. Ta je dlouhodobě nejvytíženějším vjezdem do automobilky. „Stávající okružní křižovatka přestává vyhovovat aktuálnímu zatížení dopravou,“ vysvětlil Jiří Veselý z týmu komunikace. Denně tu projede přes 30 tisíc aut.
Turbookružní křižovatka bude mít nadále stejný vnější průměr okružní křižovatky 76 metrů. V hlavním směru (v ose silnice I/38) vzniknou vždy dva průjezdné jízdní pruhy a vjezdy i výjezdy na těchto paprscích jsou rovněž dvoupruhové. Jízdní pruhy na okruhu budou nově fyzicky odděleny zvýšeným, ale přejížditelným pásem v šíři 0,3 m. Šířkové uspořádání vnějšího pruhu bude 4,9 m (včetně dvou vodicích čar šířky 0,125 m) a šířka vnitřního pruhu pak bude 5,15 m (včetně dvou vodicích čar šířky 0,125 m).
Stavba je rozdělena na dvě sezóny. „V první fázi bychom rádi vybudovali vratnou větev, ve druhé se pak práce soustředí už na úpravu samotné okružní křižovatky. V místě prací předpokládáme pouze částečné omezení provozu, a to až při samotné úpravě okružní křižovatky, kdy se budou práce provádět po jednotlivých segmentech a s jejich postupem se bude posouvat i provizorní dopravní značení. Omezení se přitom dotkne vždy jednoho jízdního pásu na okružní křižovatce, zatímco druhý bude průjezdný,“ dodal Veselý.
Zakázku za 8,87 milionu korun získala společnost Eurovia CZ.