Demolice po třiceti letech. V Brně zbourají trolejbusovou vozovnu

Trolejbus 22 Tr při renovaci ve vozovně Komín. Foto: DPMBTrolejbus 22 Tr při renovaci ve vozovně Komín. Foto: DPMB

Před demolicí vozovny v Komíně dojde k rozšíření zázemí ve Slatině. Náklady dosáhnou dvou miliard korun.

Dopravní podnik města Brna čeká více než miliardová investice do nového zázemí pro trolejbusy. Důvodem je špatný stav ani ne třicet let staré vozovny v Komíně.

O demolici a výstavbě nové vozovny dnes rozhodli brněnští radní. Podle města jde o nejvhodnější řešení. Nejprve má podle dnes schváleného materiálu dojít k modernizaci a rozšíření areálu ve Slatině, poté dojde k demolici vozovny v Komíně a výstavbě nové budovy.

„Dopravní podnik si nechal zpracovat odborné posouzení vhodnosti sanace stávající budovy komínské vozovny nebo postavení nové. Druhá možnost se jeví jako vhodnější. Aby však zůstal provoz trolejbusů zajištěn, nejdříve zmodernizujeme a rozšíříme areál vozovny ve Slatině. Až bude část pro trolejbusy ve Slatině hotová, dojde na stavbu nové vozovny v Komíně,“ vysvětlil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

K rozšíření vozovny ve Slatině by mohlo dojít už příští rok, v první fázi se zaměří jen na trolejbusy. Předpokládané náklady jsou 1,2 miliardy Kč, z nichž 578 milionů převede město Brno z projektu Pisárky III – vratná smyčka a 510 milionů Kč by město mohlo získat z Operačního programu Doprava 2021–2027. Zbytek by zaplatilo město.

Brno má problém s trolejbusovou vozovnou, potřebuje kompletní opravu

V případě nové komínské vozovny město náklady neuvedlo. K zahájení stavby by mohlo dojít v roce 2026. „Předpokládáme, že by se na financování podílelo město Brno, a to částkou 86 milionů Kč. Dále se bude dopravní podnik snažit o financování ze stejného operačního programu jako v předchozím případě,“ dodal Kratochvíl. Generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek před měsícem ČTK řekl, že modernizace slatinské vozovny a stavba nové vozovny v Komíně by mohly stát celkem dvě miliardy korun.

O špatném stavu komínské vozovny se ví několik let, město ale opravu odkládalo. Horní patro vozovny je již uzavřené, část trolejbusů má nyní zázemí v Husovicích.

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB vozovna Komín vozovna Slatina
73 komentářů