Konkurence mezi francouzskými rychlovlaky. Proxima objednala 12 jednotek od Alstomu

Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomVysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Nový dopravce plánuje spojit Paříž se západním pobřežím Francie.

Nový železniční dopravce Proxima, který plánuje vstoupit na trh vysokorychlostních vlaků ve Francii, udělal důležitý krok k zahájení provozu. Podepsal závazný kontrakt se společností Alstom na dodávku a servis 12 vysokorychlostních jednotek Avelia Horizon.

O podpisu informoval Alstom v tiskové zprávě. Součástí kontraktu v hodnotě 850 milionů eur je i servis vlaků na 15 let v novém depu v Marcheprime nedaleko Bordeaux.

Nová společnost má být konkurencí pro rychlovlaky francouzských státních drah SNCF, které mají až na spojení mezi Paříží a Lyonem prakticky monopol. Nový dopravce chce spojit Paříž s městy na západě země, například s Bordeaux, Nantes, Rennes a Angers.

Avelia Horizon je obchodní název Alstomu pro vlaky, které francouzské dráhy označují jako TGV M. Jde o novou generaci rychlovlaků, jejich testování probíhalo i v Česku.

Nové TGV získalo po testech v Česku finální podobu. Od vizualizací se dost liší, olympiádu nestihne

Novou firmu povede někdejší šéfka Voyages SNCF Rachel Picard, za její éry vznikla nízkonákladová značka rychlovlaků Ouigo. Dalším manažerem bude Timothy Jackson, zakladatel leasingové firmy Alpha Trains.

Firma v tiskové zprávě uvedla, že chce „znovuobjevit požitek z cestování pro různé skupiny klientů“. „Chceme přispět k tomu, aby lidé jezdili více vlakem,“ řekla Rachel Picard.

Financování projektu zajišťuje Antin Infrastructure Partners. Firma působí dnes jako investor v energetice, IT, životním prostředí a dopravě a spravuje aktiva v hodnotě přes 30 miliard eur.

Tagy alstom Avelia Horizon Proxima vysokorychlostní železnice ve Francii
1 komentář