Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor

Poškozený koridor u Tullnerfeld. Foto: ÖBBPoškozený koridor u Tullnerfeld. Foto: ÖBB

ÖBB mimořádně od 10. října zavedou nový jízdní řád, který zohlední výpadky infrastruktury.

Několik měsíců bude trvat rakouským drahám ÖBB plné obnovení provozu na hlavním koridoru mezi Vídní a Lincem. Provoz je na něm výrazně omezen od povodní, které zasáhly Rakousko před dvěma týdny. Vlaky na nové trati mezi St. Pölten a Vídní z roku 2012 nemohou kvůli poškození trati jezdit vůbec, ve velmi omezeném rozsahu mohou na původní trať.

K největšímu poškození došlo mezi  Tullnerfeldem a St. Pölten. Voda pronikla například do  2,5 kilometru dlouhého tunelu Atzenbrugger. Teprve tento týden hasiči vyčerpali vodu z tunelu, dosahovala až metrové výšky.

Poškozené úseky povodní v Rakousku, stav k 28.9. 2024. Foto: ÖBB

„Bohužel musíme počítat s tím, že sanační práce a především rekonstrukce potrvají několik měsíců,“ řekla Judith Engel, členka představenstva ÖBB-Infrastructure. Velká voda poškodila i další úseky trati.

Mezi Vídní a St. Pöltenem jsou běžně v provozu čtyři koleje: dvě na novém koridoru, dvě na původní, pomalejší trati. I tu poškodila povodeň, ale ne tak zásadně. Zatím je tu jednokolejný provoz, od 10. října dvoukolejný.

Jen pro představu, o jak zásadní omezení jde: mezi Vídní a St. Pölten jezdí denně kolem 550 osobních a nákladních vlaků. Aktuálně jich jezdí jen 150, po otevření druhé koleje 300.

ÖBB situaci v osobní dopravě řeší výrazným omezením jízdního řádu, mezi Vídní a St. Pölten jezdí z velké části náhradní autobusy. Jízdní doby mezi Vídní a Lincem se výrazně prodloužily.

Šéf ÖBB Andreas Matthä uvedl, že se zprovozněním druhé koleje od 10. října vejde v platnost i nový jízdní řád pro celou zemi. Zohlední i opravy dalších úseků.

Tagy ÖBB ÖBB-Infrastruktur povodně
50 komentářů