pruvodce

Den železnice v České Třebové se přesunul na říjen, noční show začne dříve

Večerní show bývá největším lákadlem Národního dne železnice. Snímek z roku 2015, kdy se akce konala v Hradci Králové. Foto: České dráhyVečerní show bývá největším lákadlem Národního dne železnice. Snímek z roku 2015, kdy se akce konala v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Národní den železnice se slaví každoročně v září jako vzpomínka na 27. září 1825, kdy vyjel první vlak vynálezce George Stephensona.

České dráhy zveřejnily nový termín Dne železnice, který se letos uskuteční v České Třebové. Oslava byla kvůli povodním přesunuta z víkendu 21. a 22. září na víkend 19. a 20. října.

Původní vstupenky zůstávají v platnosti i na nový termín, což se ale netýká jízdenek do historických a návozových vlaků. Jízdenky lze podle ČD vrátit. „Současně, pokud vám nový termín z nějakého důvodu nevyhovuje, je možné vrátit i vstupenku na původní termín,“ uvedly ČD.

Na nový termín slibují bohatší program a zaslání části výtěžku na odstranění povodňových škod v Bohumíně. Oblíbená noční vlaková show byla kvůli pokročilému podzimu přesunuta ze sobotních 20:00 na 19:00.

Podobně jako v minulých letech bude oslava rozdělena na Svět historie a Svět změny. V historické části se představí například parní lokomotivy Všudybylka (354.195) a Zelený Anton (486.007) nebo motorový Sergej (T679.1529), moderní výstavka zahrne například lokomotivy Vectron (193.031 Hoši, děkujem!) a Traxx (388.015) nebo hybridní DualShunter 2000 od firmy CZ LOKO, která je v Třebové doma. Podrobnosti jsou na stránkách Dne železnice 2024.

Národní den železnice se slaví každoročně v září jako vzpomínka na 27. září 1825, kdy vyjel první vlak vynálezce George Stephensona. Tento vlak spojil britský Stockton a Darlington a v jeho čele byl stroj pojmenovaný Locomotion. Vzniklo tak mezinárodní pojmenování pro hnací kolejové vozidlo. První vlak měl 11 vagonů s uhlím a vůz s cestujícími. Vlak měl délku 88 metrů a dosáhl maximální rychlost 9 km/h.

Tagy Česká Třebová České dráhy Národní den železnice
2 komentáře