Co stálo za kufrovou krizí pražského letiště? Ptejte se staronového šéfa handlingu Jiřího Jarkovského
Krizový manažer se vrátil na letiště po letech strávených ve skupině České dráhy.
Hned z kraje příštího týdne pro vás budeme natáčet nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem bude šéf Czech Airlines Handling (což je dceřiná společnost Letiště Praha) Jiří Jarkovský. Přišel jako krizový manažer a dostal velký úkol – vyřešit problémy s kufrovou krizí, kvůli níž se snesla na pražské letiště velká kritika.
Na letiště přišel ze skupiny Českých drah, poslední čtyři roky byl v čele přerovské DPOV, dceřiné společnosti ČD. Svůj profesní život nicméně zasvětil letectví, v němž se pohybuje už od roku 1995. Nejdříve byl vedoucím provozu a následně výkonným ředitelem úseků odbavení u Českých aerolinií, pak se přesunul do společnosti Czech Airlines Handling, kde působil šest let na pozici předsedy představenstva.
Jak funguje handling na letišti? Co se v létě stalo, že vypukla kufrová krize? Co se muselo stát, aby se situace vrátila k normálu? Jak jsou zaměstnanci v handlingu ohodnocení? Jaký je rozdíl v náročnosti odbavení charteru plného turistů na dovolenou ve srovnání s pravidelnou linkou například do Londýna? Kde vzít dostatek lidí, kteří budou chtít tak náročnou práci dělat a v sezóně, kdy je největší nápor cestujících, vypomoci? Jak získávají handlingové firmy zakázky od jednotlivých aerolinek? A proč si na pár let odskočil do přerovské DPOV?
Nejen tato témata otevřeme po víkendu s Jiřím Jarkovským v našem podcastu. Své otázky můžete přidat i vy. Pište je zde v diskusi až do pondělního podvečera.
Připomenout si můžete také reportáže Jana Nevyhoštěného, který u konkurenční společnosti Menzies pomáhal jako brigádní v handlingu.
GLOSA: Stres a dřina za 170 Kč na hodinu. Kdo jsou lidé, kteří vám do letadel nakládají kufry
Lidé nám nechodí na směny, na osvědčení se čeká i dva měsíce. Proč nemá letiště dost nakladačů