Premiéra nového Airbusu A321XLR. Iberia odtajnila termín prvního letu

První Airbus A321XLR v barvách letecké společnosti Iberia. Zdroj: IberiaPrvní Airbus A321XLR v barvách letecké společnosti Iberia. Zdroj: Iberia

Za oceán se letoun vydá s pasažéry poprvé 14. listopadu.

Premiéra Airbusu A321XLR s cestujícími má podle letových řádů proběhnout v sobotu 26. října. První provozovatel nového typu letounu, španělská letecká společnost Iberia, jej v ten den nasadí na lety z Madridu do Londýna na letiště Heathrow a do Paříže na letiště CDG. Upozornil na to web Simple Flying.

Úplně první obslouženou destinací bude Londýn, letoun má odstartovat z Madridu v 7:00 ráno, v Londýně bude v 8:25. Zpět se vydá v 9:15, v Madridu přistane ve 12:40. Následovat má let do Paříže s odletem v 15:55 a příletem v 18:00. Z Paříže odletí v 19:30 a v Madridu bude ve 21:40. Uvedené časy jsou místní pro dané destinace.

Airbus A321XLR s registrací EC-OIL bude do Londýna létat ve dnech 26., 27., 28., 29., 30. a 31. října. Trasu do Paříže obslouží do konce října denně. Do 13. listopadu pak bude na trase létat dvakrát denně.

Přes oceán od půlky listopadu

Dálkové linky vystřídají evropské 14. listopadu. První destinací zůstává podle plánů americký Boston. Airbus A321XLR do něj z Madridu uletí 5 487 kilometrů. Létat se bude zpočátku třikrát týdně, před Vánoci pak pět až šestkrát týdně. Na konci ledna přejde spojení na denní provoz. Příští léto mohou být lety denně až dva.

Druhá dálková linka Airbusu A321XLR společnosti Iberia povede z Madridu do Washingtonu na letiště Dullles. V provozu bude šestkrát týdně, a to od 15. ledna.

Koncern IAG, pod který Iberia spadá, si v červnu roku 2019 objednal Airbusy A321XLR v počtu čtrnácti kusů. Osm zamíří k Iberii, šest je určených pro Aer Lingus. Do koncernu patří také British Airways, ty však žádný A321XLR momentálně neočekávají.

Evropský výrobce Airbus má na letoun A321XLR v současnosti asi 500 pevných objednávek včetně 69 od největšího zákazníka IndiGo. Půjde o úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Dolet prodlouží například dodatečná nádrž na palivo o objemu 12 900 litrů nebo mírné úpravy tvaru křídel. Podle konfigurace zvládne stroj přepravit 180 až 220 cestujících.

Airbus chce s letadlem proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud nevyplatí nasadit širokotrupé letadlo. Reaguje tak na poptávku aerolinek, která chtějí dálková letadla s menší kapacitou a nízkou spotřebou.

Tagy A321XLR Airbus Airbus A321XLR Iberia
1 komentář