RegioJet zapojil své vlaky do jihomoravského integrovaného systému

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJetPrvní dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

Společnost RegioJet se dohodla s dalším krajem na uznávání jízdenek integrovaného tarifu ve svých vlacích. Od pondělí platí jízdenky ve

Společnost RegioJet se dohodla s dalším krajem na uznávání jízdenek integrovaného tarifu ve svých vlacích. Od pondělí platí jízdenky ve žlutých vlacích mezi Brnem a Břeclaví.

Vlaky mají nově v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) označení R50, zahrnuty jsou všechny spoje z Brna do Vídně a Bratislavy a zpět. Celkem jde o osm párů spojů denně.  Cestujícím se tak na trase rozšíří možnost cestovat na integrované jízdné přímými vlaky bez zastávky, vlaky RegioJetu doplní 12 párů rychlíků Českých drah linky R13 (Olomouc – Hodonín – Břeclav – Brno) objednávaných ministerstvem dopravy, v nichž jsou jízdní doklady IDS JMK standardně uznávány. „Nově integrované vlaky vhodně doplní stávající spojení a obě města tak nově budou mít spojení rychlými vlaky IDS JMK v pracovní dny i o víkendech prakticky každou hodinu,“ řekl Květoslav Havlík z Kordis JMK.

Oproti cestování s vlaky Českých drah ale čeká cestující jedna zásadní změna. Součástí jízdenky je i rezervace místa. „Jízdenky IDS JMK platné ve vlacích RegioJet je proto možné koupit výhradně prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON, která automaticky provede rezervaci a cestujícímu sdělí číslo vozu a místa k sezení. V případě, že bude kapacita vlaku vyčerpána, nebude možné jízdenku IDS JMK pro daný vlak koupit,“ řekl Havlík.

Cena jízdného mezi Brnem a Břeclaví je v případě vlaků R50 shodná s ostatními vlaky jezdícími v tarifu IDS JMK mezi těmito stanicemi, pro dospělou osobu je 65 Kč. Nejlevnější jízdenka RegioJetu ve třídě lowcost začíná na 39 Kč, ve standardu obvykle stojí 59 Kč. S integrovanou jízdenkou ale může cestují cestovat i městskou dopravou v Brně a Břeclavi. „Rezervace místa ve vlacích RegioJet je zdarma. Aby byla rezervace možná, musí si cestující vždy prostřednictvím aplikace POSEIDON koupit jednorázovou jízdenku nenulové hodnoty,“ dodal Havlík.

Kordis zatím nepočítá, že by rozšířil spolupráci s RegioJetem i na úsek od Brna na sever. „V úseku Brno – Letovice v současné době zastavuje jen minimum vlaků společnosti RegioJet, v rámci systémového přístupu však nevylučujeme, že budeme mít zájem i o prodej jízdenek do těchto vlaků,“ dodal Havlík.

Spolupráce s RegioJem podle něj začala kvůli zahájení Velké vlakové výluky v Brně. RegioJet chtěl nabídnout cestujícím během vlakové výluky možnost dojezdu na brněnské hlavní nádraží libovolným vlakem i ze stanice Brno – Židenice. Touto trasou cestující proti cestě přes Dolní nádraží při cestě do centra Brna ušetří až 20 minut. „Po vzájemné dohodě jsme proto upravili rozhraní naší mobilní aplikace pro prodej jízdenek IDS JMK POSEIDON a umožnili prodej jízdenek IDS JMK přímo prostřednictvím e-shopu RegioJetu pro trasy Brno hl. n. – Brno – Židenice a pro trasu Boskovice – Skalice nad Svitavou. Druhá z tras byla zavedena kvůli návaznostem vlaků S21 od Boskovic na vlaky RegioJet ve směru do Prahy a z Prahy. Cestující obě jízdenky obdrží současně na jednom jízdním dokladu,“ dodal Havlík.

Tagy IDS JMK Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Kordis JMK RegioJet
59 komentářů