Kvůli rozsáhlé sanaci mostu v Lokti se uzavřela řeka Ohře pro vodáky
Po dokončení rekonstrukce za 53 milionů korun převezme most do správy město Loket.
Silniční most přes řeku Ohři pod hradem v Lokti na Sokolovsku podstupuje nejrozsáhlejší rekonstrukci za poslední roky. Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje zajišťuje jeho sanaci. S pracemi je spojené i to, že vodáci nebudou moci týden proplouvat pod mostním obloukem. Po dokončení rekonstrukce za 53 milionů korun převezme most do správy město Loket. ČTK to sdělil ředitel krajských silničářů Jiří Šlachta.
„Omezení pro vodáky je naplánováno na týden od 9. srpna z důvodu bezpečnosti při práci na spodních částech mostních oblouků, odkud by mohly při čistění padat úlomky sanovaného zdiva. Jinak po dobu celé rekonstrukce respektujeme kulturní akce v amfiteátru a zhotovitel od pátku do neděle nepracuje. Proto se ale stavba protáhne až do počátku léta příštího roku,“ uvedl Šlachta.
Většina prací se dělá z postaveného lešení, pouze nad tokem pracují dělníci z mobilní plošiny. Podle Šlachty není nutné omezení silniční dopravy na mostě. „Při sanačních pracích z mobilní plošiny může být provoz vozidel zúžen do jednoho jízdního pruhu. Pro pěší zůstane zachován průchod přes most po celou dobu sanace, vždy po jednom z chodníků. Pod mostem zůstane provoz pěších na obou březích zachován po celou dobu rekonstrukce otvorem v lešení,“ dodal ředitel.
Rekonstrukce začala s příchodem července a je rozdělená na tři etapy. Opravy pohledových ploch mostu a dilatačních závěr, aby se zabránilo zatékání do mostní konstrukce, provedou stavbaři před zimou. V zimním období můžou podle Šlachty práce pokračovat uvnitř mostu na sanaci nosných konstrukcích i při nepřízni počasí. Dokončení prací je plánováno na červenec 2025.
Most T. G. Masaryka spojující historické centrum Lokte s novým dopravním terminálem vybudovaným na druhém břehu řeky Ohře byl vybudován před téměř 90 lety. Částečná rekonstrukce mostovky se uskutečnila před více než deseti lety, aktuální rekonstrukce je ale největší v jeho historii. Po jejím dokončení přejde do správy města Loket, které je majitelem pozemků na obou koncích mostu.
Podrobnosti k omezené plavbě jsou v opatření Státní plavební správy.