Modernizaci tramvajové trati v Olomouci provede Subterra s MI Roads

Tramvajová trať do čtvrti Nová ulice. Foto: Google Street ViewTramvajová trať do čtvrti Nová ulice. Foto: Google Street View

Souběžně s modernizací tramvajové trati proběhne úprava křižovatek či podchodu.

Sdružení firem ze skupiny Metrostav Subterra a MI Roads získalo největší letošní stavební zakázku Dopravního podniku města Olomouce. Za 197,6 milionu korun provede modernizaci tramvajové trati v ulicích Brněnská a Hraniční.

Vítězství sdružení vyplývá z uzavřeného kontraktu v registru smluv. Cena v soutěži tak spadla o 40 milionů korun, odhad byl 237 milionů korun bez DPH. Do tendru podle informací na profilu zadavatele dorazily čtyři nabídky, druhá byla jen o milion korun dražší než u vítěze.

Olomouc koordinuje celou stavbu s dalšími úpravami komunikací mezi centrem a čtvrtí Nová Ulice. Součástí jsou i úpravy křižovatek a obnova zašlého podchodu v Pionýrské ulici. Dojde rovněž k rekonstrukci světelné signalizace.

Tramvajová trať podle dokumentace již neodpovídá současným standardům. „Tramvajový svršek se nachází na hranici své životnosti. Cílem je optimalizovat směrové poměry a navrhnout taková opatření, která budou mít prokazatelný vliv na snížení hluku vznikajícího z kolejové dopravy, a tím zvýšit komfort cestujících a obyvatelů přilehlé bytové zástavby,“ píše se v dokumentaci.

Modernizace se bude týkat úseku od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice a také Hraniční ulice od křižovatky s Brněnskou až po smyčku v Nové Ulici.

Výluka tramvají běží již od začátku července, hotovo by podle smlouvy mělo být to 191 dnů.

Z centra Olomouce na sídliště Nová Ulice nebudou půl roku jezdit tramvaje

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO MI Roads Nová ulice Olomouc Subterra
Žádné komentáře