Opravy D5 neberou konce. ŘSD za miliardu vymění povrch na dalších 17 kilometrech
Silničáři chtějí obě opravy spojit, začít hodlají v září.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opětovně potvrdilo, že pokud jde o opravy dálnic, je v centru pozornosti v posledních letech především D5. Aktuálně dovedlo do finále dva tendry na výměnu povrchu na 17 kilometrech mezi Plzní a hranicí, konkrétně mezi km 122 a 139 v levém pásu.
Na první sedmikilometrový úsek obdrželo tři nabídky, přičemž ta nejvýhodnější přišla od sdružení Eurovia/Strabag. Cena 423 milionů je na 96 procentech předpokladu projektanta, délka prací 90 dnů představuje 80 procent předpokladu.
Za zakázkou na dalších deset kilometrů (km 129 až 139) míří sdružení Colas/MI Roads s cenou 576 milionů (96 pct. předpokladu) a dobou zprovoznění 98 dnů (78 pct. předpokladu). V obou případech jde o výměnu cementobetonového krytu. O průběhu tendrů informoval šéf ŘSD Radek Mátl.
„Rádi bychom obě opravy na D5 spojili a stavěli najednou, chceme začít v září. Cementobetonový kryt v tomto úseku dosloužil či dosluhuje a je třeba jej vyměnit,“ sdělil Mátl deníku Zdopravy.cz.
Pro motoristy využívající D5 jsou přitom opravy v posledních letech denním chlebem. Série oprav probíhá například od roku 2021 u Rozvadova, aktuálně se dálnice opravuje na obchvatu Plzně (mezi kilometry 76 a 85) včetně tunelu Valík.
Dálnice D5 se před několika lety stala příkladem změněného přístupu ŘSD k údržbě dálniční sítě. Cílem je předcházet stavu, do kterého se dostala dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Kvůli zanedbané údržbě se v rámci modernizace osm let fakticky stavěla znovu.
Články o dění na D5 lze najít pod tagem D5.