Obchvat v krajině s rybníky. Přeložka I/24 má vyhnat kamiony z Lomnice nad Lužnicí

Kamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSDKamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSD

Vytížená silnice spojuje dálnici D3 s hraničním přechodem Halámky. Lomnice na cestě představuje úzké hrdlo.

Obyvatelům jihočeské Lomnice nad Lužnicí svítá naděje, že se jednoho dne zbaví tranzitní (především kamionové) dopravy. Jihočeský krajský úřad aktuálně zahájil na žádost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) územní řízení k přeložení silnice I/24 mimo malebné město ležící mezi rybníky.

Vytížená silnice spojuje dálnici D3 s hraničním přechodem Halámky. Lomnice na cestě představuje úzké hrdlo, čímž trpí obyvatelé města i řidiči. Kritická situace je především v centru, kde se v některých zákrutách dvě nákladní vozidla ani nevyhnou. „Malé poloměry směrových oblouků vytvářejí nebezpečné dopravní situace pro vozidla i pro chodce,“ stojí v materiálech ŘSD.

Kamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSDKamiony na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSDKamion na I/24, Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSDObchvat Lomnice nad Lužnicí, nadjezd nad tratí, vizualizace. Pramen: ŘSDI/24, obchvat Lomnice nad Lužnicí. Pramen: ŘSD

Nový 4,5 kilometru dlouhý obchvat má vést východně od města. Jeho součástí bude jedna mimoúrovňová křižovatka a také 85 metrů dlouhý most přes železniční trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice. Díky němu zmizí z hlavního tahu úrovňový přejezd.

Městem projíždí až pět tisíc vozidel denně, přičemž zhruba pětinu tvoří nákladní doprava (z té pak třetinu návěsové soupravy).

ŘSD nicméně podle informačního letáku nepočítá s příliš rychlým postupem přípravy. K zahájení stavby má dojít až v roce 2028, k zprovoznění pak v roce 2031. Příprava letos v květnu dospěla do fáze zveřejnění vizualizace (níže).

Tagy I/24 obchvat Lomnice nad Lužnicí ŘSD
17 komentářů