Na D49 se staví dál, i když dálnice nemá povolení. ŘSD věří ve zprovoznění ještě letos

Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024

Pokračování závisí na rozhodnutí o rozkladu na ministerstvu dopravy.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) doufá, že se letos podaří i přes pozbytí právní moci stavebního povolení na část dálnice D49 z Hulína do Fryštáku novou komunikaci dokončit. Umožnit by to mohlo i rozhodnutí stavebního úřadu o rozsahu nezbytných úprav v rámci konzervace stavby.

Stavbu provází spory o povolení roky, v roce 2021 došlo k jejímu obnovení. Sedmnáct kilometrů dlouhý úsek je z velké části hotový, podle rozhodnutí stavebního úřadu se na některých objektech ale současně nyní pracovat nesmí.

Celkově je stavba ve vysoké fázi rozpracovanosti. Z velké části máme položené asfaltové a betonové vozovkové vrstvy. Mosty jsou také v pokročilé fázi výstavby. Můžeme dále pracovat na objektech, na něž máme vydané pravomocné stavební povolení. Naopak například již nesmíme pokračovat v pracích na inženýrských sítích či retenčních nádržích. Nevíme, jak dlouho stavba bude přerušená. Stále věříme, že se nám ji podaří dokončit v plánovaném termínu, a to do konce roku,“ sdělil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

200–400 lidí na stavbě

Podle něj je nutné v rámci konzervačních prací dokončit například všechny mosty. „Řídíme se pokyny investora a pracujeme jen tam, kde to v rámci konzervace stavby stanovil stavební úřad. Dokončujeme například estakády u Fryštáku a pokládáme vrstvy na vozovky tak, aby byly zajištěny odtokové poměry a ochrana podloží proti erozi,“ říká ředitel závodu Inženýrské stavitelství Morava ze společnosti Skanska Jiří Vinklárek. Na stavbě nyní pracuje 300 až 400 lidí a desítky kusů techniky. V době plné stavby to bylo 500 až 600 lidí.

D49 Hulín - Fryšták včetně provizorního napojení u Fryštáku. Pramen: ŘSD

Nejvyšší správní soud letos vyhověl žalobě Dětí Země a stavební povolení zrušil. Stalo se tak především na základě nedostatečně odůvodněných závazných stanovisek dotčených orgánů. O stavebním povolení nyní rozhoduje znovu ministerstvo dopravy.

D49 v úseku Hulín – Fryšták má ulevit od dopravy zejména Zlínu, Otrokovicím, Holešovu a Hulínu.

Další zvrat v kauze D49. Správní soud na popud Dětí Země zrušil stavební povolení

 

Tagy D49 D49 Hulín - Fryšták Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
50 komentářů