V Německu startuje obří výluka, pět měsíců neprojede důležitým koridorem žádný vlak

Práce na trati Riedbahn u Riedstadtu. Foto: Deutsche BahnPráce na trati Riedbahn u Riedstadtu. Foto: Deutsche Bahn

Třetina dálkových vlaků musí být zrušena, regionální dopravu pokryje 150 autobusů.

Deutsche Bahn začíná v pondělí s jednou z největších výluk na německé železniční síti za poslední dekádu. Sedmdesát kilometrů dlouhý úsek trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem nazvaný jako Riedbahn projde kompletní modernizací za úplného vyloučení provozu.

Přes rok plánovaná výluka přinese výrazné komplikace v dopravě. Dálkové vlaky budou muset odklonem, regionální doprava bude zajištěna hlavně náhradními autobusy. Denně po trati jezdí přes 300 vlaků.

DB záměrně naplánovala výluku až na 15. července, tedy den po skončení fotbalového šampionátu, kdy počty cestujících výrazně stouply. Náklady na akci, při které dojde ke kompletní modernizaci spodku, svršku, zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení, dosahují přibližně 1,3 miliardy eur. Výluka skončí s platností nového jízdního řádu v polovině prosince.

Infografika k výluce na Riedbahn. Foto: Deutsche Bahn

Trať je ve špatném stavu, i proto zde pravidelně docházelo k přerušením provozu. Dojde proto ke kompletní modernizaci, kdy bude vyměněno 140 kilometrů trolejového vedení, 150 výhybek, 265 000 pražců a 120 kilometrů kolejí.

Vlaky ICE a IC budou po dobu výluky jezdit odklonem bud přes Mainz a Worms nebo přes Darmstadt a Heidelberg. Doba jízdy se prodlouží o zhruba 30 minut. Třetina dálkových vlaků je zrušena, protože odklonové trasy nezvládnou veškerý provoz.

„Modernizací Riedbahn zásadně měníme způsob, jakým opravujeme tratě. Namísto opakujících se prací rozložených na mnoho let, kompletně obnovujeme infrastrukturu a stanice během pár měsíců,“ řekl na jaře Berthold Huber, ředitel infrastruktury DB. DB má za sebou již i test výluky, který proběhl v lednu a během kterého bylo nasazeno například 150 autobusů náhradní dopravy. Takový počet bude jezdit i během výluky. Před zahájením takzvaného nickolejného provozu došlo ještě k úpravám odklonové trati mezi Darmstadtem a Heidelbergem a také trati přes Worms.

V Česku za půl roku nickolejního provozu zvládne Správa železnic opravit 11 km mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem.

Tagy Deutsche Bahn Riedbahn
58 komentářů