Cesta po vodě do Prahy se po požáru komory otevře v provizorním režimu

Plavební komora Hořín. Pramen: Povodí VltavyPlavební komora Hořín. Pramen: Povodí Vltavy

Jako první propluje komorou a kanálem loď s technikou pro výstavbu Dvoreckého mostu.

Izolace Prahy od vodní cesty na Labi (a tím evropských vodních cest obecně), která trvá od sobotního požáru na plavební komoře Hořín u Mělníka, ve středu skončí. Povodí Vltavy uvede zdymadlo na Hoříně do „záložního provozního režimu“.

„První proplavení v tomto režimu se uskuteční ve středu, kdy bude mimo jiné proplavena speciální loď vezoucí technologii pro výstavbu Dvoreckého mostu v Praze i další nákladní i rekreační plavidla,“ oznámilo Povodí Vltavy na síti X.

Na komoře, která leží u vjezdu do vltavského Vraňansko-hořínského kanálu, požár v sobotu zničil elektroinstalaci i datové rozvody, takže není možné ji ovládat z řídicí věže. Požár způsobil škodu za několik milionů korun.

Provizorní režim znamená, že obsluha bude komoru ovládat „ručně“ ze záložních panelů přímo u dolních a horních vrat. Povodí doporučuje, aby se zájemci o proplavení ohlásili na dispečinku podniku.

Podobným způsobem se budou ovládat i zdvihací mosty na kanále, které se za normálních okolností obsluhují dálkově právě z Hořína. Od středy je bude personál obsluhovat přímo z místa. Už ve středu má dojít ke zdvižení mostů kvůli ohlášené nákladní lodi.

Podle mluvčího Ředitelství vodních cest Jana Bukovského se pracuje na tom, aby bylo možné mosty „v řádu dnů“ začít ovládat ze záložního velína na jezu Vraňany.

Zdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVC

Zdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVC

Tagy plavební komora Hořín Povodí Vltavy vltavsko-labská vodní cesta Vraňansko-hořínský kanál
5 komentářů