Oprava důležitého mostu v Brně je v polovině, řidiče čeká přesun na druhou stranu
Stavba nabrala zhruba půlroční zpoždění.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek převede provoz na mostě v ulici Otokara Ševčíka po roce a půl oprav na jeho druhou polovinu. Rekonstrukce mostu na jedné z klíčových částí Velkého městského okruhu nabrala zpoždění, nyní se dostala do poloviny. Hotovo by mělo být kompletně příští rok.
Během pátku dojde k přesunu provozu na opravenou polovinu mostu. Omezení bude podobné jako u první etapy. Provoz bude v režimu 1 + 1, tedy jedním jízdním pruhem v každém směru.
„Opravovaný úsek řidiči objedou po přehledně značených objízdných trasách, které budou odlišné pro vozidla do 6,5 tun a nad 6,5 tun. Přechodné dopravní značení bude rozmístěno na příjezdových komunikacích a dálnicích. Cílem je odklon nejtěžší a tranzitní dopravy na objízdné trasy mimo centrum. Objízdné trasy jsou koordinovány a jsou totožné s probíhající opravou mostu v ulici Ostravská, která 21. června také pokročí do 2. etapy,“ popsal ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
Od pátku tak bude v provozu nájezd na most směrem od centra města a sjezd z mostu směrem do centra. Nově se naopak zavře nájezd na most při příjezdu od dálnice D1 a sjezd na ostravskou radiálu ve směru z města.
Opravu provádí sdružení firem OHLA ŽS a Metrostav TBR. Podle vedoucího projektu Petra Novotného z OHLA ŽS je zhruba půlroční zpoždění způsobené horším stavem konstrukce mostu, než předpokládala zadávací dokumentace. „Po odkrytí mostního svršku stavby mostu jsme zjistili zhoršený stav konstrukcí oproti předpokladu zadávací dokumentace. V části stavby jsme proto museli vyměnit krajní nosníky nosné konstrukce. To znamenalo změnit projektovou dokumentaci a zajistit výrobu nových předpjatých nosníků a navazujících částí,“ řekl Novotný. Plánem je stihnout druhou etapu do léta příštího roku.
Most z 80. let je součástí velkého městského okruhu v Brně, překonává výpadovku na Ostravu. Důvodem rekonstrukce je jeho špatný stav. Hodnota zakázky je 420 milionů korun.