Z nenávisti ke spojenectví. Ryanair zahájil spolupráci s Kiwi.com
Ryanair proti online prodejcům letenek v minulosti bojoval, spor řešily i soudy.
Spolupráce mezi leteckou společností Ryanair a Kiwi.com začala. Na tiskové konferenci v sídle českého vyhledávače letenek to novinářům sdělili šéfové obou firem. Zatímco dnes spolu dva významní hráči v cestovním ruchu oznamují partnerství, ještě nedávno šlo o neslučitelné rivaly.
Ryanair proti online prodejcům letenek (OTA – online travel agent) silně bojoval a zákazníky od nákupu přes jejich stránky odrazoval. Spor dokonce několik let řešily soudy.
„Zákazníci získají přímý přístup k letenkám Ryanairu a k ochraně před nečekanými událostmi v letovém provozu (tzv. Distuption Protection) od Kiwi.com. Cenu i další důležité informace přitom uvidí transparentně v rámci celého rezervačního procesu,“ uvedl prodejce k nové spolupráci.
Kiwi.com říká, že do partnerství přináší své unikátní technologie a algoritmy včetně chytrého propojování letů od nezávislých aerolinek.
„Můžeme tak nadále nabízet spojení různých letů, která by u jiných poskytovatelů zákazníci nenašli. Ryanair tím zároveň rozšiřuje svůj dosah i na zákazníky v těch zemích, kde doposud neoperoval,“ dodalo Kiwi.com.
Riziko ztráty přípoje na jiný let ponese kompletně Kiwi.com. Ryanair u vybraných destinací několik let nabízel spojení s přestupy, pak od tohoto modelu zcela ustoupil. Kiwi.com naopak na modelu propojení letenek nespolupracujících dopravců postavilo svůj byznys.
Šéf Ryanairu Eddie Wilson řekl, že partnerství umožňuje zákazníkům rezervovat letenky společnosti Ryanair bez skrytých přirážek a přímý pohodlný přístup k rezervacím prostřednictvím účtu myRyanair.
Právě tím, že v případě mimořádností nemá Ryanair cestující s letenkami zakoupenými přes Kiwi.com jak kontaktovat, irský dopravce v minulosti argumentoval. Nově budou zákazníci Kiwi.com platit stejné ceny za letenky a dodatečné služby jako při nákupu přes web Ryanairu. Potvrzení o rezervaci dostanou cestující přímo od dopravce.