Eurostar na nákupech. Kvůli rostoucí poptávce chce pořídit až 50 rychlovlaků
Dopravce použije nové vlaky na rozšíření kapacity i náhradu starších jednotek.
Na trhu s novými vysokorychlostními vlaky se schyluje k nové velké soutěži. Společnost Eurostar, která provozuje vlaky z kontinentální Evropy do Londýna a po převzetí společnosti Thalys i některá spojení ve Francii, Belgii, Nizozemsku a Německu, oznámila, že je připravena díky velkému růstu poptávky na investici až do 50 nových rychlovlaků.
Plány dopravce, který patří z většiny francouzským státním dráhám SNCF, odhalil při prezentaci loňských výsledků. Podle firmy je nákup nových vlaků jedinou cestou, jak se vyrovnat s rostoucí poptávkou po kolejové dopravě. Firma chce do roku 2030 pokořit hranici 30 milionů cestujících ročně.
Nové vlaky mají částečně nahradit starší jednotky PBKA a PBA, které Eurostar získal nákupem Thalysu, současně také postupně nastane konec jednotek Class 373, se kterými začal Eurostar jezdit se zahájením provozu v Eurotunelu. Stávající jednotky Siemens e320 mají dál zůstat v provozu. Eurostar uvedl, že do procesu návrhu nových jednotek budou zapojí zákazníky a personál, jedním z kritérií má být i spotřeba energie. Eurostar aktuálně provozuje celkem 51 rychlovlaků, po vyřazení starších typů a nákupu nových jich bude mít 67.
Dopravce minulý týden oznámil, že poprvé překonal hranici tržeb 2 miliard eur za rok. Za nárůstem je především vyšší počet přepravených cestujících, který stoupl o 22 % na 18,6 milionu pasažérů. Největší nárůst hlásí dopravce na trasách z Londýna. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky a odpisy) dosáhla 423 milionů eur. „Velmi dobré výsledky roku 2023 znamenají, že můžeme sebevědomě investovat do naší budoucí flotily,“ uvedla firma.