Omezením aut k volebnímu hattricku. Starosta Londýna s vizí čistější dopravy povede město další čtyři roky
Khan plánuje další zmražení jízdného ve veřejné dopravě a kompletní elektrifikaci autobusů.
Zpoplatnění vjezdu starším autům se spalovacími motory a výrazné rozšíření takzvaných nízkoemisních zón (ULEZ) se staly v Londýně jedním z hlavních témat komunálních voleb. I přes ostrou kritiku konzervativců nakonec volební výsledek ukázal, že místní preferují omezení automobilového provozu a hledání úspornějších druhů dopravy.
Volby vyhrál současný starosta Sadiq Khan. Opozice si jako hlavní téma do těcho voleb vytáhla kritiku rozšiřování systému ULEZ. Omezení mimochodem zavedl ještě Khanův předchůdce Boris Johnson, ale pouze pro centrum města. Khan rozšířil zóny prakticky na celé město. Konzervativní kandidátka na starostku Susan Hallová se zavázala, že pokud bude v květnu 2024 zvolena starostkou, rozšíření nízkoemisních zón zvrátí.
Londýn od dnešního dne rozšířil mýto pro starší auta na celé město, vjezd vyjde na 350 korun
Khanovi Labouristé byli v těchto volbách ještě úspěšnější než před čtyřmi lety, získali o tři procentní body hlasů více. Khan vede sdružení C40 Cities, které sdružuje téměř stovku velkých měst v boji proti klimatické krizi. Omezování individuální automobilové dopravy se stalo jedním z nejviditelnějších kroků. Khan přitom zdůrazňuje nejen klimatické výhody přesunu z aut do jiné dopravy: větší bezpečnost provozu nebo dopady na zdraví při chůzi nebo jízdě na kole.
Znovuzvolený starosta měl ve svém aktuálním volebním programu zmražení cen jízdného ve veřejné dopravě. Do roku 2030 chce zcela bezemisní autobusovou dopravu.
Výsledky voleb z velkých měst ukazují, kam se posouvá na západ od našich hranic myšlení lidí. V roce 2020 byla po velké redukci automobilové dopravy znovuzvolena do čela města starostka Paříže Anne Hidalgová.