Levné, ale nedodané. Dopravci v Pensylvánii došla trpělivost se zakázkou od čínského výrobce
První soupravy měly být dodané již v roce 2019.
Největší výrobce kolejových vozidel na světě přišel o velkou zakázku v USA. Společnost Southeastern Pennsylvania Transit Authority (Septa) oznámila, že kontrakt s čínskou společností CRRC na dodávku 45 dvoupodlažních souprav pro provoz zejména ve Filadelfii kvůli velkému zpoždění zcela ruší.
Dopravce to oznámil na svých stránkách. Jde o zakázku z roku 2017, první soupravy měly být dodané v roce 2019. Dosud ale nedorazila jediná souprava, která měla vylepšit komfort cestování v aglomeraci kolem Filadelfie.
CRRC zakázku získala díky výrazně nižší ceně než nabídl tehdy Bombardier. Hodnota zakázky byla 185 milionů dolarů, čínský výrobce nabídl dodání požadovaných souprav o 34 milionů levněji než jeho kanadský konkurent.
Levný nákup se ale dopravci nakonec nevyplatil: mohl sice virtuálně ušetřit, ale nemá žádné plánované nové vlaky. Septa podle svého vyjádření zkoumá možnosti, jak po výrobci vymoci zhruba 50 milionů dolarů za nedodání vlaků.
Čínská společnost má v USA továrnu ve Springfieldu v Massachusetts. Podle požadavků soutěže musela být část zakázky vyrobena v USA. Ve stejném závodě vyrábí soupravy pro Massachusetts Bay Transportation Authority, jejich výroba nabrala rovněž zpoždění a již dodané vozy mají velké problémy s kvalitou.