RegioJet modernizuje své peršingy. Čeká je dualizace i instalace ETCS
Jde již o pátý pokus o nalezení dodavatele.
Největší tuzemský soukromý železniční dopravce v osobní dopravě znovu zkouší najít firmu, která promění jejich lokomotivy řady 162 přezdívané jako peršing na duální. Díky tomu by měly umět jezdit i na tratích se střídavou napájecí soustavou.
K vypsání zakázky došlo dnes, je zveřejněna ve věstníku veřejných zakázek. K zahájení soutěže došlo jen pár týdnů poté, co RegioJet zrušil stejnou soutěž kvůli tomu, že nepřišla žádná nabídka. Šlo již o čtvrtý pokus. Odhadovaná cena je 200 milionů korun. Po instalaci trakčního systému 25 kV 50 Hz bude mít lokomotiva označení 69E5 namísto stávajícího 99E1.
Podle Jiřího Schmidta z RegioJetu na zakázku naváže ještě další soutěž na instalaci ETCS. V obou případech bude RegioJet žádat o dotaci. Loni na dopravce nezbylo, stát se rozhodl podpořit naopak například instalaci do historického motoráku řady 830.
„Jde o lokomotivy, které před sebou mají ještě budoucnost, proto do nich chceme dál investovat,“ vysvětlil Schmidt. Na jaké výkony je chce nasazovat, neuvedl, RegioJet vlastní ale současně i takzvaný pool, ze kterého půjčuje lokomotivy jiným dopravcům.
Proměnou má projít všech devět lokomotiv vyrobených na začátku devadesátých let tehdy ještě ve Škodě Plzeň, které si RegioJet přivezl v roce 2010 z Itálie. Lokomotivy budou po instalaci trakčního systému 25 kV/50 Hz označeny jako řada 362. V drážních přezdívkách se tak z peršingů (řada 162) stanou esa (řada 362).