Německá výluka roku. 70 kilometrů Riedbahn projde za 5 měsíců kompletní modernizací
Pro DB jde o nový způsob oprav tratí, raději vytížený úsek kompletně zavře pro rychlejší práce.
Jedna z nejvytíženějších tratí v Německu projde v druhé polovině roku zásadní modernizací, která přinese zastavení provozu. Celkem 70 kilometrů trati označované jako Riedbahn mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem bude v té době zcela vyloučeno pro železniční provoz. Úsekem denně projede přes 300 vlaků.
Výluka začne 15. července, již nyní Deutsche Bahn ale intenzivně řeší s dopravci, objednateli dopravy a dalšími zainteresovanými všechna opatření. Probíhají již přípravné práce. Náklady na akci, při které dojde ke kompletní modernizaci spodku, svršku, zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení, dosahují přibližně 1,3 miliardy eur. Veškeré informace má DB na speciální stránce.
Načasování výluky až na druhou polovinu roku je záměrné: DB počká, až skončí evropský fotbalový šampionát. Dálkové a nákladní vlaky budou během výluky jezdit odklonem, regionální doprava bude nahrazena autobusy.
„Modernizací Riedbahn zásadně měníme způsob, jakým opravujeme tratě. Namísto opakujících se prací rozložených na mnoho let, kompletně obnovujeme infrastrukturu a stanice během pár měsíců,“ řekl Berthold Huber, ředitel infrastruktury DB. DB má za sebou již i test výluky, který proběhl v lednu a během kterého bylo nasazeno například 150 autobusů náhradní dopravy. Takový počet bude jezdit i během výluky.
Před zahájením takzvaného nickolejného provozu dochází ještě k úpravám odklonové trati mezi Darmstadtem a Heidelbergem a také trati přes Worms.
Nabízí se i srovnání s výlukou Správy železnic mezi Lipníkem a Drahotušemi. Šest kilometrů trati se tu opravuje tři roky. Neexistuje ale odklonová trasa. Modernizaci úseku Velim – Poříčany prováděla Správa železnic rok a čtvrt, šlo o 14 kilometrů dlouhý úsek. Odklonová trasa pro tento úsek existovala. Za kompletní uzavírky probíhala roční oprava trati mezi Brnem a Blanskem. Na půl roku se má letos zastavit provoz mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem kvůli opravě 11 kilometrů.
Odpor dopravců byl marný. Začíná výluka na koridoru, většinu regionálních spojů nahradí autobusy