Dovozy ojetin mírně klesají, AURES Holdings hlásí nový rekord
Největší podíl na dovozech měly ojetiny se stářím nad 10 let.
První registrace ojetých vozidel v Česku v lednu dál klesají. Ukazují to data Svazu dovozců automobilů.
Podle nich se do Česka dovezlo v lednu 11 400 ojetých vozidel, meziročně o 199 méně. Od rekordu v roce 2021 dovozy ojetin postupně klesají. Největší podíl v lednu měly na dovozech auta se stářím nad 10 let.
Další růst hlásí naopak největší prodejce ojetých vozidel, skupina AURES Holdings. Provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont prodala v zemích, kde působí, v lednu celkem 7 951 vozů, tedy o 9 % více než za stejné období loňského roku. Je to nejlepší lednový prodejní výsledek za celou historii společnosti.
Za zvýšením prodejů vidí šéfka firmy Karolína Topolová kromě silné poptávky i neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace společnosti. „Daří se nám stále zvyšovat hodnotu indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a v hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google jsme se u všech poboček v Česku již v průměru dostali nad hodnotu 4,5. Celkový objem zobchodovaných vozů se zvyšuje i díky rychlému postupu digitalizace výkupních a prodejních procesů ve společnosti, včetně využití nástrojů strojového učení a generativní umělé inteligence,“ dodala.
Kromě vysoké poptávky a zvyšujícího se zákaznického komfortu společnost vidí za svým lednovým prodejním úspěchem i pokračující digitalizaci interních procesů. „V posledním roce jsme věnovali mnoho úsilí využití generativní umělé inteligence, která nám pomáhá jak v marketingu, tak ve styku se zákazníky na našem Zákaznickém centru. Další zrychlení a zjednodušení výkupu i prodeje očekáváme také od nyní zaváděné digitalizace převodů automobilů na Centrálním registru vozidel,“ zdůraznil nový co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings Petr Vaněček.
Podle Vaněčka digitalizace převodů ušetří jednotlivcům i firmám každoročně miliony korun, povede k transparentnějšímu procesu změn vlastnictví aut a sníží množství problémů s nedokončenými změnami. „Všechny tyto faktory pomohou dále zrychlit obchodování na sekundárním trhu,“ podotýká Vaněček.